» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zamówienia publiczne » Ogłoszenia o przetargach nieograniczonych » Dokumenty zarchiwizowane

ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na: "Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla Projektu "Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych "Tarnowskie Góry" w Tarnowskich Górach"



Symbol: EO.ZP.3431-1/10

Skarb Państwa - Starosta Tarnogórski
Wykonujący Zadania z Zakresu Administracji Rządowej
42 - 600 Tarnowskie Góry
ul. Karłuszowiec 5
internet:
www.powiat.tarnogorski.pl   e-mail: zamowienia@tarnogorski.pl
fax: (48 32) 381-37-27


Ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą, na:

Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla Projektu
"Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych "Tarnowskie Góry"
w Tarnowskich Górach"

Kod CPV:
- główne:   71520000-9 usługi nadzoru budowlanego
71630000-3 usługi kontroli i nadzoru technicznego
 - pomocnicze:  71521000-6 usługi nadzorowania planu budowy
71530000-2 doradcze usługi budowlane
71540000-5 usługi zarządzania budową
71541000-2 usługi zarządzania projektem budowlanym
71631000-0 usługi nadzoru technicznego
71631300-3 usługi technicznego nadzoru budowlanego
2. Kategoria usług:  12
Rodzaj zamówienia: usługi

 
Projekt jest finansowany przez:
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA i GOSPODARKI WODNEJ
02-673 WARSZAWA, POLSKA
ul. Konstruktorska 3a
oraz
WOJEWÓDZKI FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
W KATOWICACH
40-035 KATOWICE
ul. Plebiscytowa 19

Zakres przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu dla projektu "Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych "Tarnowskie Góry" w Tarnowskich Górach". Zakresem usługi objęte jest następujące zadanie:
Kontrakt na Roboty
"Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych "Tarnowskie Góry" w Tarnowskich Górach"
udzielony będzie w trybie przetargu nieograniczonego; warunki kontraktowe dla robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC - czerwona książka) (Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiającego - 4. wydanie angielsko - polskie niezmienione 2008 r.; tłumaczenie 1, wydania 1999 - wersja SIDIR - nazywane dalej FIDIC - czerwona książka).
Zadania w ramach niniejszej Umowy będą obejmować wszystkie zadania i funkcje wynikające z Warunków Kontraktowych FIDIC - Czerwona Księga a także inne wymagane, które zostały określone szczegółowo w SIWZ, w szczególności następujące czynności:
a) przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej na wyłonienie Wykonawcy robót dla  Projektu pn. "Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz  dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych "Tarnowskie Góry" w Tarnowskich Górach",
b) zarządzanie i administrowanie Kontraktem,
c) monitoring postępu Kontraktu łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe jak i finansowe,
d) zapewnienie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, w liczbie pracowników niezbędnych do sprawnego i płynnego realizowania Kontraktu,
e) nadzór nad odbiorami częściowymi i końcowymi, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich rozruchów technologicznych,
f) zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa przez Wykonawcę,  a w szczególności stosowania przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
g) zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami Kontraktu,
h) bieżące oraz końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu,
i) wszelkie inne obowiązki związane z zarządzaniem projektem, nadzorem inwestorskim  nad prowadzeniem Robót oraz rozliczeniem Kontraktu, wynikające z przepisów prawa,  uwarunkowań realizowanych Kontraktu, a w szczególności wymagań instytucji finansujących, sztuki budowlanej i inżynierskiej oraz dobrych praktyk zarządzania projektami.
Inżynier Kontraktu będzie wykonywać swoje obowiązki w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z jego poleceniami i obowiązującymi przepisami.
Inżynier Kontraktu będzie odpowiedzialny za nadzorowanie Kontraktu, zgodnie z podanym szczegółowym opisem zadań i obowiązków.

Inżynier Kontraktu będzie wykonywał swoje obowiązki na terenie Miasta Tarnowskie Góry. Należy również przewidzieć krótkoterminowe wyjazdy do instytucji powiązanych z Kontraktem.

Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III specyfikacji istotnych warunków zamówienia -SIWZ.

Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części zamówienia podwykonawcom, za wyjątkiem zarządzania projektem w rozumieniu czynności wykonywanych przez Kierownika Zespołu. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

SIWZ jest dostępna na stronie internetowej pod adresem www.bip.tarnogorski.pl, ponadto można SIWZ odebrać w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach (Zamówienia Publiczne), ul. Karłuszowiec 5, p.101. Istnieje możliwość przesłania SIWZ za pośrednictwem poczty, po uprzednim otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie. SIWZ jest bezpłatna.

Termin realizacji zamówienia:
Przewidywana data rozpoczęcia realizacji Umowy to I kwartał 2010 r., a okres wykonywania Umowy (łącznie z obsługą podczas Okresu Zgłaszania Wad - do zatwierdzenia raportu końcowego z realizacji Umowy) to maksymalnie 22 miesiące od terminu podpisania Kontraktu na Roboty, w tym:
• Wykonanie Kontraktu (potwierdzone wydaniem Świadectwa Wykonania) - po upływie Okresu Zgłaszania Wad dla Kontraktu -  tj. 6 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla Kontraktu.
• Po upływie Okresu Zgłaszania Wad dla Kontraktu, Inżynier złoży stosowny raport w terminie określonym w rozdziale VII części  III SIWZ. Zatwierdzenie przez Zamawiającego Raportu Końcowego z realizacji  Umowy -  nie później niż 22 miesiące od terminu podpisania Kontraktu na Roboty.

Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
w kwestiach formalnych: Iwona Penkaty - Główny Specjalista ds. Zamówień Publicznych; fax : +48 32 381 37 27
w kwestiach merytorycznych:
- Hanna Mrowicka - Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami; fax : +48 32 382  27 21
- Marcin Stankowski - podinspektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami; fax : +48 32 382 27 21

Termin składania ofert upływa w dniu 4 lutego 2010 roku o godzinie 9:30.
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria Starostwa, pok. 1).

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 w dniu 4 lutego 2010 roku o godzinie 10:00.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający wymaga wniesienie wadium w wysokości 14.000,00 PLN.

Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 8 % ceny całkowitej (powiększonej o VAT) podanej w formularzu ofertowym.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem umowy zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i Umową.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji zawartych w art. 93, ust. 4 ustawy
Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej. Dokumenty przekazywane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie.
Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 21 stycznia 2010 roku.

Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

1. Zgodnie z art. 22, ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) Posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają złożyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

1) Wykonawca składający ofertę ma wykazać dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi wykazać spełnianie następujących warunków dotyczących (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a)  posiadania średniego rocznego zatrudnienia i liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości co najmniej 20 pracowników
w tym co najmniej 5 osób kadry kierowniczej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie - Informację na temat liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do I części SIWZ,
b) dysponowania osobami zdolnymi (kluczowi eksperci) do wykonania niniejszego zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, co najmniej:
• Kierownika Zespołu (Ekspert 1), mającego doświadczenie w zarządzaniu robotami jako lider zespołu lub menadżer projektu z zakresu gospodarki odpadami, posiadającego doświadczenie w pełnieniu roli Kierownika Zespołu dla przynajmniej jednej inwestycji z zakresu gospodarki odpadami realizowanej według warunków kontraktowych FIDIC o wartości robót powyżej 15 mln PLN (bez VAT),
• Inspektora sanitarnego (Ekspert 2), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania robót instalacyjnych; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie nabyte w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy realizacji co najmniej 2 projektów dotyczących budowy lub rekultywacji składowiska odpadów,
• Inspektora elektryka (Ekspert 3), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania sieci elektroenergetycznych oraz układów AKPiA; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
• Inspektora budowlanego (Ekspert 4), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonywania robót z zakresu konstrukcyjno - budowlanego; oraz doświadczenie nabyte w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy realizacji co najmniej 2 projektów dotyczących budowy lub rekultywacji składowiska odpadów, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
• Inspektora drogowego (Ekspert 5), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania dróg; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej,
• Eksperta Finansowego (Ekspert 6), mającego doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania finansami projektów infrastrukturalnych, w tym udział w rozliczeniu co najmniej 2 projektów współfinansowanych ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW o wartości nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT), realizowanych wg Warunków kontraktowych FIDIC,
• Ekspert ds. kosztorysowania i obmiaru (Ekspert 7), mającego doświadczenie w weryfikacji i sporządzaniu kosztorysów i/lub obmiarów dla co najmniej 2 projektów współfinansowanych ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW o wartości nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT), realizowanych wg Warunków kontraktowych FIDIC,
• Ekspert ds. zamówień publicznych (Ekspert 8) - co najmniej 3 letnie doświadczenie w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie projektów obejmujących budowę infrastruktury technicznej, wraz z ogłoszeniem postępowania, którego dotyczyły oraz zawarciem umów w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych lub ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym co najmniej trzech w ramach zamówień na roboty budowlane, dla których istniał obowiązek ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,

Uwaga!: Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do I części SIWZ oraz informacje o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do I części SIWZ oraz oświadczenie potwierdzające że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane prawem uprawnienia i aktualne wpisy do właściwych izb samorządowych. Wszyscy kluczowi specjaliści muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego lub w przypadku, gdy wskazani kluczowi specjaliści nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć od dnia wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wstecz.

2) Wykonawca składający ofertę ma wykazać posiadanie wiedzy i doświadczenia, tj. Wykonawca składający ofertę ma wykazać wykonanie (lub wykonywanie w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku):
• co najmniej jednej usługi, której przedmiotem było zarządzanie i nadzorowanie inwestycji polegającej na budowie lub rekultywacji składowiska odpadów niebezpiecznych realizowanej wg Warunków kontraktowych FIDIC, o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT); współfinansowanej ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW,
• minimum trzech usług obejmujących opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  w zakresie budowy infrastruktury technicznej, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz warunkami umowy FIDIC dla robót budowlanych, których wartość robót była równa lub przekraczała kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, w  oparciu o które opublikowano ogłoszenie o zamówieniu oraz zawarto umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Za zakończoną/ wykonaną uważa się usługę, dla której wydano Świadectwo Przejęcia.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych (wykonywanych) usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do części I SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

3) Wykonawca składający ofertę ma wykazać spełnienie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, w szczególności Wykonawca musi wykazać spełnienie warunków dotyczących (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku):
a) osiągnięcia w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przychodu netto ze sprzedaży wynoszącego co najmniej 5 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe lub jego część (rachunek zysków i strat). Jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu lub jego części (rachunku zysków i strat). W przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego (rachunku zysków i strat), załącza inne dokumenty określające roczny łączny przychód - przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych z osobna, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentów przez tego(-ch) Wykonawcę(ów), który(-rzy) spełniają postawiony warunek.
b) posiadania środków finansowych w wysokości co najmniej 1 mln PLN lub posiadania jednoznacznie określonej zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 mln PLN.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentu (-ów) przez tego(-ch) Wykonawcę(ów), który(-rzy) spełnia (-ją) postawiony warunek.
c) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę o wielkości minimum 150 % wartości ceny ofertowej

3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 5.

4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 2. 3) polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w punkcie 2. 3). b) dotyczącej tych podmiotów.

5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu ma załączyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
1) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 5. 1), 2), 3), 5) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

8.  Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 5. 4) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

9. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7. 1) i 3) oraz pkt 8, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 7. 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis punktu 9 stosuje się odpowiednio.

11. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do I części SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców przedmiotowe oświadczenie może być złożone wspólnie i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z tych wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.)

12. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: "spełnia - nie spełnia" na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą.

13. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.

14. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22, ust. 1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

15. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

16. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.


Kryteria oceny oferty i ich znaczenie:
Cena - 100 %

........................................................
podpis kierownika zamawiającego
lub osoby upoważnionej

Dokument przygotowano w Wydziale Organizacyjnym (20.01.2010)
Autoryzacja dokumentu: Starosta Tarnogórski - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Iwona Penkaty

Data wprowadzenia: 2010-01-21

Wyświetleń: 2237

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Iwona Penkaty, dnia: 2010-01-21
Przesunięcie dokumentu: Iwona Penkaty, dnia: 2010-03-15

« POWRÓT

WYDRUK