» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2022

Wystąpienie pokontrolne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach



Symbol: KNZ.K.1711.5.2022

Tarnowskie Góry, dnia 11.05.2022


KNZ.K.1711.5.2022

Pan
Michał Dzionsko
p.o. Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


       Na podstawie § 26 ust. 1 Zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 02 października 2018 roku), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 54, w temacie „Prawidłowość udzielania zamówień publicznych”, przesyłam niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku czynności kontrolnych przeprowadzonych w okresie od 03.02.2022 roku do 25.03.2022 roku, stwierdzono następujące nieprawidłowości:
1. nieustalenie wartości zamówienia zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn zm.) w związku z art. 9 ust. 1 ww. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych z uwagi na nie określenie tej wartości na podstawie kosztorysu inwestorskiego lub na podstawie planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, w postępowaniach:
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, 
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, 
2. brak dokumentu potwierdzającego ustalenie wartości zamówienia w terminie zgodnym z art. 35 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postepowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, 
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, 
3. brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sposobu oceny ofert w kryterium „cena”, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z art. 36 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
4. brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zasad zapłaty wynagrodzenia wykonawcy, uwarunkowanej przedstawieniem przez niego dowodów potwierdzających zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z art. 143d ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
5. brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wysokości kar umownych, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z art. 143d ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
6. wskazywanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiającego zamiast Wykonawcy, sprzecznych zapisów dotyczących wysokości ubezpieczenia, niekonsekwentnego używania pojęć zwłoki i opóźnienia, rękojmi i gwarancji, w postępowaniach:
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remontu poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 
7. wskazywanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sprzecznych zapisów dotyczących wysokości ubezpieczenia, rękojmi i gwarancji, brak udostępnienia załącznika nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), nieprawidłowego wskazania administratora danych osobowych zamawiającego, w postępowaniu: „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie nieudostępnienia kompletnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowe z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
8. wskazywanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia rozbieżnych terminów otwarcia ofert oraz sprzecznych zapisów dotyczących minimalnego okresu rękojmi, w postępowaniu: „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co niezgodne jest z zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
9. brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sankcji z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co wymagane jest art. 36 ust. 2 pkt 8a lit. b oraz art. 143e ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
10. wskazanie dokumentu potwierdzającego spełnienie warunku udziału w postępowaniu do złożenia którego zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, przed zawarciem umowy, a nie przed dokonaniem wyboru oferty, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,co niezgodne jest z zasadą zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
11. niezamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zmianie ogłoszenia o zamówieniu, w związku ze zmianą treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prowadzącą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,co jest niezgodne z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
12. zamieszczenie na stronie internetowej treść zapytania wraz z wyjaśnieniami z ujawnieniem źródła zapytania, w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co jest niezgodne z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
13. niezamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co jest niezgodne z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
14. niezgodności treści ogłoszenia o zamówieniu z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie fakultatywnych przesłanek wykluczenia, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z zasadą zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
15. brak wykazania w treści ogłoszenia o zamówieniu, obowiązku złożenia polisy OC w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu pod nazwą „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co jest niezgodne z art. 41 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
16. brak wskazania przedmiotu wielkości i warunków w jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z zasadą zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
17. brak dokumentowania daty wpływu oferty w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
18. brak dokumentowania terminu wpływu gwarancji wadialnych, zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,
19. niesporządzenie w formie pisemnej protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w postępowaniach: 
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
20. brak złożenia oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania: 
• Kierownika zamawiającego, Przewodniczącego Komisji Przetargowej, Wiceprzewodniczącego Komisji Przetargowej oraz członka Komisji Przetargowej w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• Kierownika zamawiającego oraz członka Komisji Przetargowej w postępowaniu „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• Kierownika zamawiającego, Wiceprzewodniczącego Komisji Przetargowej oraz członka Komisji Przetargowej w postępowaniu „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• Kierownika zamawiającego, w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz ust. 10 Regulaminu pracy Komisji Przetargowej (Zarządzenie wewnętrzne nr 25/2019 z dnia 30.12.2019 r. – w sprawie Powołania Komisji Przetargowej), 
21. brak udokumentowania dostarczenia dokumentów przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, a tym samym nie spełnienie obowiązku wynikającego: 
• z Rozdziału 22 pkt. 5 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• z Rozdziału 22 pkt. 5 lit b Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• z Rozdziału 22 pkt. 4 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
22. nie zabezpieczenie interesów Zamawiającego w zakresie zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady na etapie sporządzenia i zatwierdzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i wzoru umowy, w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co niezgodne jest z zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
23. dokonanie zwrotu wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, dwa dni przed zawarciem umowy, w postępowaniu „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co jest niezgodne art. 46 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz Rozdziałem 15 ust. 10 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, 
24. dokonanie zwrotu wadium po upływie terminu określonego w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,
25. zamieszczenie ogłoszenia o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych w terminie niezgodnym z art. 95 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w postępowaniach:
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• „Remont nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,
26. nie zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zmianie umowy w związku z zawarciem:
• Aneksów nr 1 i nr 2 do umowy nr ZDP/16-U/2021 w przedmiocie zamówienia „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”,
• Aneksu nr 1 z dnia 24.09.2021 roku do umowy ZDP/18-U/2021 z dnia 23.02.2021 w przedmiocie zamówienia „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co niezgodne jest z art. 144 ust. 1c ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
27. nie sporządzenie kolejnego wniosku o udzielenie zamówienia, umożliwiającego realizację zamówienia:
• „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,co niezgodne jest z ust. 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22.12.2016 r.,
28. zwiększenie wartości umowy nr ZDP/16-U/2021 w przedmiocie zamówienia „Remonty kapitalne oraz cząstkowe dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021” o 32,24% Aneksem nr 1 z dnia 08.07.2021 r., co niezgodne jest ze sporządzonym protokołem konieczności robót dodatkowych z dnia 25.05.2021 r., w którym określono, że zwiększenie wartości umowy nastąpi o 8,75%,
29. brak w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia informacji o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów i wskazania osób uprawnionych do porozumienia się wykonawcami, w postępowaniu „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co niezgodne jest z art. 36 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
30. brak w treści ogłoszenia o zamówieniu wskazania zakresu charakteru i warunków wprowadzenia zmian umowy, w postępowaniach: 
• „Remont nawierzchni chodników będących w administracji tutejszego Zarządu Dróg na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, 
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z zasadą zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
31. brak w treści ogłoszenia o zamówieniu informacji na temat w jakim języku należy sporządzić ofertę, w postępowaniach: 
• „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”,
• „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z art. 41 pkt 10 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
32. złożenie oświadczeń przez Kierownika zamawiającego oraz wszystkich członków Komisji Przetargowej o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania przed zapoznaniem się z dokumentami złożonymi przez wykonawców, w postępowaniu „Remont poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2021”, co niezgodne jest z pkt 10 Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej (załącznik do Zarządzenia nr 25/2019 z dnia 30.12.2019 roku) mając na uwadze art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
33. niewystąpienie o wyjaśnienie dot. wyliczenia ceny lub wskazania okoliczności, które zadecydowały o uznaniu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny i gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w postępowaniu „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co niezgodne jest z art. 90 ust. 1a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
34. potwierdzenie za zgodność z oryginałem referencji dla podmiotu trzeciego, na którego zasoby powołał się Wykonawca w złożonej ofercie, przez Wykonawcę, a nie przez podmiot trzeci w postępowaniu „Remont obiektów mostowych oraz przepustów będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach”, co jest niezgodne z zapisem § 14 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia oraz zapisem Rozdziału 17 pkt 8 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
35. nieinformowanie Zarządu Powiatu Tarnogórskiego za pośrednictwem wydziału Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, nadzorującego Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach o zamiarze przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30.000 euro w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co jest niezgodne z pkt 3 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.,
36. brak daty uzgodnień z Głównym Księgowym Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach oraz brak zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną wniosku w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co niezgodne jest z pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.,
37. niezatwierdzenie przez Kierownika Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co jest niezgodne z pkt 12 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22.12.2016 r., 
38. ustaleniu w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny podanej w ofercie bez opisania uzasadnienia w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co jest niezgodne z art. 15vb ust. 6 ustawy z dnia 02.03.2020 r. o Szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, dodanym przez art. 77 pkt 24 ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. zmieniającej ustawę Prawo Zamówień Publicznych z dniem 1 lipca 2020 r.,
39. brak złożenia „oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej” w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”, co jest niezgodne z § 14 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
40. brak spełnienia realizacji przez Wykonawcę, przed podpisaniem umowy, obowiązku wynikającego w punktu 16 Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia w zakresie przedstawienia dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi wraz z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz obowiązku wynikającego w punktu 17.5 ppkt 7 i 9 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie Gwarancji należytego wykonania umowy i usunięcia wad lub usterek, w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020”,
41. brak określenia maksymalnej wartości zamówienia w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu „Remonty nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2020” oraz brak kosztorysu inwestorskiego i kosztorysu ofertowego, a także brak określenia precyzyjnie kosztu i zakresu przedmiotu zamówienia w umowie nr ZDP/32-U/2020 z dnia 14.08.2020 r. co w konsekwencji uniemożliwia identyfikację robót zamiennych wskazanych w Protokole konieczności robót zamiennych, co niezgodne jest z zasadą przejrzystości określoną w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
42. brak wniosku o udzielenie zamówienia w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z pkt. 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021r.,
43. ustalenie wartości zamówienia w postępowaniu na „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, w terminie niezgodnym z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późń. zm.),
44. wskazywanie w Specyfikacji Warunków Zamówienia sprzecznych zapisów w postępowaniu pod nazwą „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy” dotyczących zatrudnienia na umowę o pracę, co jest niezgodne z zasada przejrzystości określoną w art. 16 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
45. żądanie w Specyfikacji Warunków Zamówienia dokumentów potwierdzających brak fakultatywnych podstaw wykluczenia bez określenia podstawy wykluczenia w postępowaniu pod nazwą „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
46. brak w Specyfikacji Warunków Zamówienia zapisu dotyczącego przewidzianej przesłanki wykluczenia odnośnie dokumentów składanych przez wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP w postępowaniu pod nazwą „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
47. brak w Specyfikacji Warunków Zamówienia zapisu o dopuszczalnych podpisach w postępowaniu poniżej kwot unijnych, tj. podpisu zaufanego i podpisu osobistego w postępowaniu pod nazwą „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z § 6 oraz 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie,
48. ustalenie wysokości wadium w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy” w kwocie większej niż 1,5% wartości zamówienia, co jest niezgodne z art. 281 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
49. braki w zapisach we wzorze umowy w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, mianowicie:
• brak wskazania minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron w przypadku ograniczenia wartości zamówienia, co jest niezgodne z art. 433 pkt. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• brak zapisów odnośnie zmian wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, co jest niezgodne z art. 439 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• brak określenia procentowego wynagrodzenia za poszczególne jego części, co jest niezgodne z art. 443 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• brak zapisu dotyczącego łącznej maksymalnej wysokości kar umownych, których mogą dochodzić strony, co jest niezgodne z art. 436 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• brak zapisów odnośnie zmiany wysokości wynagrodzenia, o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
50. nie przekazanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych informacji o złożonych ofertach w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 81 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
51. zwrócenie wadium w nieprawidłowym terminie w postępowaniu „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
52.  brak dokumentacji o złożeniu gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium w postępowaniu „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 98 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
53. niepowiadomienie wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z art. 253 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
54. zwrócenie się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, po dokonaniu wyboru oferty w postępowaniu „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
55. brak wykazania spełnienia przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, warunku udziału w postępowaniu w zakresie wykazania doświadczenia kierownika robót drogowych, w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 57 pkt 2 oraz art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
56. niesporządzenie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
57. brak złożenia oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania: Kierownika zamawiającego, w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co niezgodne jest z art. 56 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz ust. 10 Regulaminu pracy Komisji Przetargowej (Zarządzenie wewnętrzne nr 25/2019 z dnia 30.12.2019 r. – w sprawie Powołania Komisji Przetargowej),
58. niewyznaczenie osób wchodzących w skład komisji przetargowej w postępowaniu „Remont DP 2901S DP2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, na podstawie Zarządzenia wewnętrznego nr 27/2020 z dnia 30.12.2020 r. - Powołanie Składu Komisji Przetargowej na rok 2021,
59. brak zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania w postępowaniu „Remont DP 2901S DP 2902S na terenie gminy Tworóg i Zbrosławice wraz z przebudową w zakresie budowy elementów uspokojenia ruchu na wlotach do terenów zabudowy”, co jest niezgodne z art. 309 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
60. brak wniosku o zamówienie publiczne oraz dokumentacji z przeprowadzonych czynności w postępowaniu: 
• „Konserwacja kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Tarnogórskiej (skrzyżowanie z ul. Leśną) w miejscowości Potępa”, 
• „Wykonanie pomiarów natężenia ruchu w ciągu DP będących w administracji ZDP w Tarnowskich Górach w roku 2021”,co jest niezgodne z § 3 oraz § 6 Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy  – Prawo Zamówień publicznych (Zarządzenie wewnętrzne nr 24/2019 z dnia 30.12.2019 roku), 
61. przekazanie zapytania ofertowego do dwóch wykonawców w postępowaniu:
• „Konserwacja kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Tarnogórskiej (skrzyżowanie z ul. Leśną) w miejscowości Potępa”, 
• „Wykonanie pomiarów natężenia ruchu w ciągu DP będących w administracji ZDP w Tarnowskich Górach w roku 2021”,co jest niezgodne z § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy  – Prawo Zamówień publicznych (Zarządzenie wewnętrzne nr 24/2019 z dnia 30.12.2019 roku), 
62. brak uzgodnień wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwoty 30 000,00 euro z Działem Zamówień i Główną Księgową oraz brak zatwierdzenia ww. wniosku przez kierownika zamawiającego lub osobę upoważnioną w postępowaniu „Zakup masy z mieszanki mineralno-bitumicznej warstwa ścieralna - dostawa w termosie”, co niezgodne jest z pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22.12.2016 r. oraz § 3 ust. 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Zarządzenie Wewnętrzne nr 24/2019),
63. brak zmiany wniosku z dnia 22.12.2020 r. o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej kwotę 30 000,00 euro w postępowaniu „Zakup masy z mieszanki mineralno-bitumicznej warstwa ścieralna - dostawa w termosie”, przed zawarciem aneksu nr 1 do umowy nr ZDP/20-U/2021 z dnia 18.03.2021 roku zwiększającego wartość zadania, co jest niezgodne z pkt. 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego dnia 29.03.2021 r., 
64. brak dokumentowania daty wpływu dwóch ofert w postępowaniu „Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni jezdni dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2021”, co jest niezgodne z § 2 ust 3 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04 stycznia 2021 r. w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż kwota 130 000 złotych,
65. brak zmiany wniosku z dnia 22.12.2020 r. o zatwierdzenie sposobu udzielania zamówienia o wartości bez podatku od towarów i usług, mniejszej niż kwota 130 000,00 złotych w postępowaniu „Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni jezdni dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w roku 2021” przed zawarciem aneksu nr 1 do umowy nr  ZDP/24-U/2021 z dnia 08.04.2021 roku zwiększającego wartość zadania, co jest niezgodne z pkt. 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021 r., 
66. brak dokumentowania daty wpływu oferty dodatkowej w postępowaniu „Koszenie traw i chwastów w pasach drogowych dróg powiatu Tarnogórskiego”, co jest niezgodne z § 2 ust 3 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04 stycznia 2021 r. w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż kwota 130 000 złotych,
67. określenie terminu realizacji zadania w Umowie nr ZDP/27 - U/2021 zawartej w dniu 16.06.(brak roku), niezgodnie z terminem realizacji zadania określonym w zaproszeniu do składania ofert, co niezgodne jest z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wyrażonymi w § 2 ust. 3 pkt 1 i 2 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych,
68. przyznanie największej liczby punktów w protokole z postępowania o udzielenie zamówienia w postępowaniu „Remont rowu przydrożnego w ciągu DP 3215S ul. Reptowska w Ptakowicach”, ofercie odrzuconej, co jest niezgodne z zapisem w Zaproszeniu do składania ofert, 
69. poniesienie wydatku z tytułu „Remontu nawierzchni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego” pomimo nie dostarczenia dokumentów wymaganych umową ZDP/32-U/2020 z dnia 14 sierpnia 2020 roku tj.:
• oświadczenia o którym mowa w § 8 ust. 8 pkt 3 lub 4 lub 5 umowy,
• pisemnego zawiadomienia o zakończeniu robót zgodnie z § 6 ust 3 umowy,
• kosztorysu uproszczonego opiewającego na cenę oferty zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 3 umowy,
70. nie zastosowanie procedury wynikającej z ustawy Prawo zamówień Publicznych dla zamówienia, którego wartość w wyniku zawarcia Aneksu nr 2  z dnia 29.10.2020 roku do umowy nr ZDP/27-U/2020 z dnia 12 czerwca 2020 roku przekroczyła wyrażoną w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro, w postępowaniu ”Koszenie traw i chwastów wraz z wycięciem krzaków, samosiewów, odrostów, wilków, usunięcie pozostałości po wcześniejszych wycinkach zakrzaczeń w pasie drogowym w ciągu dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach” oraz niestaranne ustalanie wartości szacunkowej zamówienia, co niezgodne jest z art. 32 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz pkt 8 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 185/746/2016 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 22.12.2016 r.,
71. nie wystąpienie o karę umowną za nieterminową realizację umowy nr ZDP/36-U/2020 z dnia 17 września 2020 roku, zgodnie z § 7 ust. 1a tej umowy tj.: w wysokości 0,5% wartości umowy brutto określonej w § 3 pkt 2, za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu umownego zakończenia budowy,
72. sklasyfikowaniu części wydatku z tytułu „Konserwacji kanalizacji deszczowej w ciągu ulicy Tarnogórskiej (skrzyżowanie z ulicą Leśną) w miejscowości Potępa”, dokonanego na podstawie Protokołu odbioru robót z dnia 11.12.2020 roku, udokumentowanego fakturą VAT nr F/24/12/20 z dnia 07.12.2020 r., wystawioną przez PHU LARIX Sp. z o. o. 42-700 Lubliniec ul. Klonowa 11 w, § 4300 „Zakup usług pozostałych, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1053 z późn. zm.),
73. sklasyfikowaniu wydatku z tytułu wykonania pomiarów natężenia ruchu w ciągu dróg powiatowych będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, dokonanego na podstawie przekazania i odbioru dokumentacji natężenia z dnia 04.12.2020 roku, udokumentowanego fakturą VAT nr F/23/12/20 z dnia 07.12.2020 r., wystawioną przez PHU LARIX Sp. z o. o., 42-700 Lubliniec ul. Klonowa 11, w § 4300 „Zakup usług pozostałych, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1053 z późn. zm.),
74. nie wystąpienie o karę umowną za nieterminową realizację umowy nr ZDP/25-U/2020 z dnia 01 czerwca 2020 roku zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 1.1 ppkt 1 tej umowy tj.: w wysokości 0,2% ceny brutto wskazanej w § 3 ust. 1 pkt 1 za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia następnego po upływie terminu określonego w umowie.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KNT.1711.5.2022, wnoszę o:
1. przestrzegania przepisów obowiązującej od 01 stycznia 2021 roku ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych w celu wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie kontroli w zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
2. każdorazowe sporządzanie wniosku o udzielanie zamówienia, zgodnie z ust. 5 oraz ust. 7 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021r.,
3. ustalanie wartości zamówienia w terminie zgodnym z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
4. sporządzanie Specyfikacji Warunków Zamówienia dla postępowań o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne, zgodnie z art. 281 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
5. ustalanie wymagań dotyczących wadium, w tym jego kwoty, jeżeli zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium, dla postępowań o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne, zgodnie z art. 281 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
6. projektowanie postanowień umowy zgodnie z działem VII ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
7. przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych informacji o złożonych ofertach, zgodne jest z art. 81 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
8. dokonywanie zwrotów wadium w terminie i na zasadach określonych w art. 98 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
9. każdorazowe powiadamianie wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z art. 253 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
10. zwracanie się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, zgodnie art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
11. udzielanie zamówienia wykonawcom, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez zamawiającego, zgodnie z art. 57 pkt 2 oraz wykonawcom, których oferty nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
12. sporządzanie protokołu postępowania dokumentującego przebieg postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
13. składanie oświadczeń o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania, zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz ust. 10 Regulaminu pracy Komisji Przetargowej (Zarządzenie wewnętrzne nr 25/2019 z dnia 30.12.2019 r. – w sprawie Powołania Komisji Przetargowej),
14. zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania, zgodnie z art. 309 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
15. sporządzanie wniosków o zamówienie publiczne oraz dokumentowanie prowadzonych czynności w postępowaniu o zamówienie, zgodnie z § 3 ust. 1 oraz § 5 ust. 1 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych oraz z pkt. 5 oraz 14 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021 r.,
16. kierowanie zapytania ofertowego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, do co najmniej trzech wykonawców, zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 1 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych,
17. zatwierdzanie wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez kierownika zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną, zgodnie z art. 4 i 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021 r. oraz § 3 ust. 1 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych,
18. każdorazowe dokumentowanie daty i godziny złożenia ofert  w postępowaniach, w których dopuszcza się składanie ich w formie pisemnej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, 
19. wyznaczanie w umowie terminu realizacji zadania, zgodnego z terminem realizacji zadania określonym w zaproszeniu do składania ofert, mając na uwadze zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, zgodnie z w § 2 ust. 3 pkt 1 i 2 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych,
20. prowadzenie postępowania zgodnie z zapisami wyznaczonymi w Zaproszeniu do składania ofert, mając na uwadze zasadę przejrzystości postępowania, zgodnie z w § 2 ust. 3 pkt 4 Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 04.01.2021 roku w sprawie przyjęcia procedury udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych,
21. dokonywanie wydatków po dostarczeniu przez wykonawcę dokumentów wymaganych zawartą umową,
22. stosowanie procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych dla zamówień których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych zgodnie z pkt 8 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr 179/915/2021 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29.03.2021 r.,
23. dochodzenie kar umownych, zgodnie z zapisami zawartych umów,
24. klasyfikowanie wydatków z tytułu konserwacji kanalizacji deszczowej w paragrafie 427 „Zakup usług remontowych”, z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1053 z późn. zm.),
25. klasyfikowanie wydatków z tytułu pomiarów natężenia ruchu w ciągu dróg powiatowych będących w administracji Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach w paragrafie 439 „Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii” z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1053 z późn. zm.).
       Na podstawie § 26 ust. 6 Zasad i trybu przeprowadzenia kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 02 października 2018 roku), proszę o udzielenie w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: 
Główny specjalista w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami Oświatowymi  Bogdan Droś,
Główny specjalista w Wydziale Administracji i Zarządzania Iwona Penkaty,
Starszy Inspektor w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami Oświatowymi Andrzej Dembończyk
Autoryzacja: Wicestarosta Sebastian Nowak

 


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2022-05-11

Data wprowadzenia: 2022-05-17

Wyświetleń: 426

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2022-05-17
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2022-05-17
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK