Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Symbol: RK
Fragment Uchwały Nr XVI/171/2011 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 grudnia 2011 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach
§ 68
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
1. Powiatowy
Rzecznik Konsumentów realizuje zadania Powiatu w zakresie ochrony praw
i interesów konsumentów określonych w ustawie o ochronie konkurencji i
konsumentów oraz innych ustawach i przepisach wykonawczych, w szczególności:
1) zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) podejmowanie działań o charakterze edukacyjno- informacyjnym,
6) wytaczanie powództw cywilnych na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczących się w ich sprawach postępowań w oparciu o przepisy ustawy Kodeksu postępowania cywilnego,
7) pełnienie funkcji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
8) występowanie z roszczeniem zaniechania nieuczciwej praktyki konsumenckiej na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów przedkłada w terminie do dnia 31 marca każdego roku Staroście do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swej działalności w roku poprzednim oraz przekazuje je Delegaturze Urzędu Ochrony Konsumentów w Katowicach.
Osoba wprowadzająca dokument: Renata Krus
Data dokumentu: 2012-02-14
Data wprowadzenia: 2012-02-14
Wyświetleń: 1120
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
« POWRÓT