» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Komórki organizacyjne Starostwa » Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów


Symbol: MB.0716-86/03/XV/136/X/4

§ 56

Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

mgr Barbara Mrożek

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumenta. Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:

1.     zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony
ich interesów,

2.      wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,

3.      składanie wniosków w sprawach stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

4.      współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,

5.     udzielanie mieszkańcom powiatu pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.

 

Dokument przygotowano w Biurae Rady Powiatu (29.12.03)

Autoryzacja dokumentu - Kierownik Biura Rady Powiatu

 mgr Marzanna Kosiewicz



Osoba wprowadzająca dokument: Adam Vogt

Data wprowadzenia: 2007-08-30

Wyświetleń: 1021

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

« POWRÓT