Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Symbol: MB.0716-86/03/XV/136/X/4
§ 56
Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Katarzyna Jany
Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumenta. Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:
1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony
ich interesów,
2. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
3. składanie wniosków w sprawach stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
5. udzielanie mieszkańcom powiatu pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.
Dokument przygotowano w Biurae Rady Powiatu (29.12.03)
Autoryzacja dokumentu - Kierownik Biura Rady Powiatu
mgr Marzanna Kosiewicz
Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek
Data wprowadzenia: 2006-06-02
Wyświetleń: 885
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
« POWRÓT