Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Symbol: MB.0716-86/03/XV/136/X/4
§ 76
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
1.
Powiatowy
Rzecznik Konsumentów realizuje zadania Powiatu w zakresie ochrony praw
konsumentów określonych w ustawie z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie
konkurencji
i konsumentów w szczególności:
1)
zapewnienia
bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony
interesów konsumentów;
2)
składania
wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego
w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3)
występowania
do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4)
współdziałania
z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5)
podejmowania
działań o charakterze edukacyjno- informacyjnym.
2.
Powiatowy
Rzecznik Konsumentów posiada uprawnienia do:
1)
wytaczania
powództw cywilnych na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą
do toczących się w ich sprawach postępowań w oparciu o przepis art. 63
ustawy z dnia 17
listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego,
2)
pełnienia
funkcji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 roku Kodeks postępowania w sprawach o
wykroczenia,
3)
występowania
z roszczeniem zaniechania nieuczciwej praktyki konsumenckiej na podstawie art.
12 ust. 2 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym
praktykom rynkowym.
3.
Powiatowy
Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw i interesów
konsumentów przy pomocy biura.
4. Powiatowy Rzecznik Konsumentów przedkłada
w terminie do dnia 31 marca każdego roku Staroście do zatwierdzenia roczne
sprawozdanie ze swej działalności w roku poprzednim oraz przekazuje je Delegaturze
Urzędu Ochrony Konsumentów w Katowicach.
Osoba wprowadzająca dokument: Adam Vogt
Data wprowadzenia: 2010-03-10
Wyświetleń: 832
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
« POWRÓT