» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2008 rok

Zarządzenie Starosty Powiatu Tarnogórskiego nr 2/2008 z dnia 02.01.2008 r. ws. ustalenia procedury inkasa opłaty skarbowej oraz trybu rozliczania poboru opłaty skarbowej



Symbol: EO.Z 0716-9/2/08

Zarządzenie nr 2/2008
Starosty Powiatu Tarnogórskiego
z dnia. 2 stycznia  2008 roku

w sprawie ustalenia procedury inkasa opłaty skarbowej oraz trybu rozliczania poboru opłaty skarbowej 

na podstawie:

art. 4 ust.3 pkt.1 ustawy o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 ze zm.) oraz
art.34 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 listopada 2006r.o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.)

zarządzam co następuje:

§ 1

1. Inkasa opłaty skarbowej w Starostwie Powiatowym dokonuje się:
a) w formie wpłat gotówkowych w kasie komórki Geodety Powiatowego przy ul. Mickiewicza 41,
b) w formie bezgotówkowej za pośrednictwem rachunku bieżącego Starostwa Powiatowego. Do poboru gotówkowego opłaty skarbowej upoważnieni są pracownicy zatrudnieni w punkcie kasowym w komórce Geodety Powiatowego. W formie bezgotówkowej opłata skarbowa może być uiszczana przez interesantów z tytułu dokonywanych na ich rzecz czynności urzędowych przez wszystkie wydziały merytoryczne Starostwa Powiatowego na konto Starostwa Powiatowego o numerze rachunku:  35 1020 2368 0000 2102 0029 2045

§ 2

1. Komórka Geodety Powiatowego prowadzi gospodarkę kasową związaną z inkasem opłaty skarbowej z uwzględnieniem naczelnych zasad rachunkowości oraz postanowień instrukcji kasowej Starostwa Powiatowego.
2. Komórka Geodety Powiatowego dokonuje rozliczeń finansowych z pobranych opłat skarbowych.
3. Odpowiedzialność za niedobory w kasie ponosi pracownik upoważniony do przyjmowania opłaty skarbowej.
4. Zgodnie z zasadami rachunkowości oraz instrukcją kasową pracownik odpowiedzialny w komórce Geodety Powiatowego sporządza raporty kasowe dokumentujące pobór opłaty skarbowej.
5. Raporty kasowe winny być sporządzane co najmniej raz w tygodniu oraz przekazywane niezwłocznie po okresie rozliczeniowym do Wydziału Budżetu i Finansów w celu ich księgowej ewidencji. W przypadku dużej liczby przeprowadzonych transakcji dopuszcza się możliwość sporządzania raportów kasowych w okresach dziennych lub kilkudniowych z tym zastrzeżeniem, że obowiązkowo raport kasowy winien zostać sporządzony na ostatni dzień każdego miesiąca w celu dokonania terminowego rozliczenia z Urzędem Miasta Tarnowskie Góry. 
6. Uzyskane w punkcie kasowym wpływy z tytułu poboru opłaty skarbowej pracownik kasy w dniu ich pobrania przekazuje je na bieżący rachunek bankowy Starostwa Powiatowego  w formie bankowego dowodu wpłaty.
7. Uzyskanych dochodów z powyższego tytułu nie można przeznaczać na jakiekolwiek wydatki bieżące.

§ 3

1. Pracownik, któremu powierzono zadania poboru opłaty skarbowej obowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o przyjęciu funkcji kasjera oraz przyjęciu odpowiedzialności materialnej za powierzone składniki wartościowe. Przy czym oświadczenie, o którym mowa powyżej winno zostać sporządzone w trzech egzemplarzach, w tym jeden dla Wydziału Budżetu i Finansów, jeden dla Biura Kadr  i jeden dla Geodety Powiatowego.
2. Wszelkie operacje związane z poborem opłaty skarbowej winny zostać udokumentowane dowodami kasowymi.
3. Przychodowe dowody kasowe wystawia się w trzech egzemplarzach. Oryginał dowodu przeznaczony jest dla Wydziału Budżetu i Finansów, kopia stanowi pokwitowanie wpłaty gotówki, a druga kopia pozostaje w bloku do rozliczenia i kontroli.
4. W dowodach kasowych nie można dokonywać żadnych poprawek. Popełnione błędy poprawia się przez anulowanie błędnych dowodów kasowych i wystawienie nowych wolnych od wad dowodów kasowych.
5. Wszystkie dowody kasowe dotyczące poboru opłaty skarbowej wykonane w danym dniu winny zostać ujęte w tym samym dniu w raporcie kasowym.
6. Zapisy dokonywane w raporcie kasowym winny być sporządzane chronologicznie. Po wpisaniu do raportu kasowego wszystkich operacji gospodarczych za dany dzień lub okres rozliczeniowy kasjer podpisuje raport kasowy i przekazuje jego oryginał wraz z dowodami kasowymi do Wydziału Budżetu i Finansów.

§ 4

1. Wydziały merytoryczne zobowiązane do dokumentowania poboru opłaty skarbowej od dokonanych czynności urzędowych mają dodatkowo obowiązek sporządzania zestawień osób dokonujących wpłaty opłaty skarbowej na konto Starostwa Powiatowego wg. załącznika nr 1.
2. Zestawienie, o którym mowa w pkt. 1 winno być sporządzane co najmniej raz w tygodniu i przekazywane do Wydziału Budżetu i Finansów celem sprawowania kontroli wpływów związanych z inkasem opłaty skarbowej.
3. Wydziały merytoryczne mają ponadto obowiązek składania pisemnej informacji do Wydziału Budżetu i Finansów o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej w terminie do 3 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu wykonania czynności urzędowej rodzącej obowiązek wniesienia opłaty skarbowej.
4. Informacja, o której mowa w pkt. 3 winna obejmować imię i nazwisko (nazwę lub firmę), adres podmiotu zobowiązanego do uiszczenia opłaty skarbowej oraz przedmiot, od którego nie uiszczono należnej opłaty skarbowej, w tym dane jednoznacznie identyfikujące ten przedmiot.
5. Z inkasa opłaty skarbowej Wydział Budżetu i Finansów dokonuje pisemnego zbiorczego rozliczenia pobranych opłat uwzględniając wartość wynagrodzenia należną  za okres rozliczeniowy z przedmiotowego tytułu.  Rozliczenie jest przekazywane do Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu poboru opłaty.
6. Wydział Budżetu i Finansów sporządza zbiorczą informację dla organu podatkowego o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wymienione przypadki miały miejsce.

§ 5

Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Powiatu.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Dokument utworzono: Wydział Budżetu i Finansów
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2008-01-08

Data wprowadzenia: 2008-01-09

Wyświetleń: 1553

Załączniki:
1) Załącznik do zarządzenia 2/2008 Wprowadził: Krzysztof Dudek, Dnia: 2008-01-08, Pobrań: 912, Typ: DOC, Rozmiar: 183.5 KB

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2008-01-09

« POWRÓT

WYDRUK