Kompetencje Biura Bezpieczeństwa Publicznego
§ 51 uchwała Nr XVI/171/2011 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 grudnia 2011 roku
– z późniejszymi zmianami
Biuro Bezpieczeństwa Publicznego
Biuro Bezpieczeństwa Publicznego realizuje zadania w zakresie:
1. ochrony informacji niejawnych zgodnie z zapisami ustawy o ochronie informacji niejawnych,
w szczególności:
1) zapewnianie ochrony oraz kontrola informacji niejawnych w tym prowadzenie kancelarii
niejawnej,
2) zapewnianie ochrony systemu teleinformatycznego,
3) przeprowadzanie zwykłego postępowania sprawdzającego na pisemne polecenie Starosty
wobec osób zajmujących stanowiska (wykonujących rodzaj pracy), z którymi może łączyć
się dostęp do informacji niejawnych,
4) szkolenie pracowników dopuszczonych do prac związanych z dostępem do informacji
niejawnych.
2. służb, straży i reagowania kryzysowego zgodnie z zapisami ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
w szczególności:
1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem,
reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Powiatu,
2) realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym związanym z powiatowym planem
reagowania Kryzysowego (opracowywanie, przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia,
realizacja zadań, wydawanie zaleceń gminom oraz zatwierdzanie gminnych planów reagowania
Kryzysowego ),
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania
na potencjalne zagrożenia,
4) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
5) realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
6) obsługa Centrum Zarządzania Kryzysowego, do którego zadań należy:
a) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby
zarządzania kryzysowego,
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego
ostrzegania ludności,
d) współpracowanie z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
f) dokumentowanie działań podejmowanych przez Centrum,
g) realizowanie zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
7) współpracowanie i koordynacja zadań z powiatowymi służbami, strażą, urzędami miast i gmin
na terenie Powiatu oraz organizacjami pozarządowymi,
8) prowadzenie oceny możliwych zagrożeń na obszarze Powiatu,
zapobieganie i przeciwdziałanie tym zagrożeniom,
9) opracowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zapobiegania i likwidacji
skutków zagrożeń (zdarzeń) oraz zapewnianie warunków wykonywania przez Starostę zadań
związanych z zarządzaniem kryzysowym,
10) współpracowanie z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa,
ochrony życia i mienia mieszkańców,
11) monitorowanie napięć społecznych w regionie.
3. spraw wojskowych i obronnych wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony
RP, w szczególności:
1) organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
2) organizowanie i prowadzenie akcji kurierskiej,
3) organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej:
a) opracowanie planu obrony cywilnej powiatu oraz opiniowanie planów gminnych,
b) planowanie, organizacja i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
c) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu
wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
d) koordynowanie działań w zakresie planów ewakuacji ludności na wypadek powstania
masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
e) koordynowanie działań w zakresie planowania zapewnienia ochrony płodów rolnych
i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń
wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
f) wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej
poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie
przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy,
g) właściwe gospodarowanie środkami finansowymi przekazanymi w ramach dotacji celowej
na organizację tego zadania,
4) realizowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obrony cywilnej i akcji kurierskiej.
4. bezpieczeństwa publicznego zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym, w szczególności:
1) współuczestniczenie w budowaniu i realizacji „Powiatowego programu zapobiegania
przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli”,
2) sporządzanie sprawozdań z realizacji poszczególnych zamierzeń ww. Programu;
3) koordynowanie współdziałania pomiędzy Powiatem, lokalnymi samorządami, policją, strażą
pożarną, wymiarem sprawiedliwości oraz innymi jednostkami i organizacjami w zakresie
doskonalenia form i metod współpracy ze społecznością lokalną w realizacji zadań zawartych
w „Powiatowym programie zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli”,
4) organizowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, w tym przeprowadzanie
okresowych badań i analiz w zakresie poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży
w Powiecie,
5) przedstawianie Staroście diagnozy, prognozy, wniosków i propozycji zmierzających
do utrzymania stanu bezpieczeństwa i porządku na terenie Powiatu,
6) współuczestniczenie w realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku wynikających ze
współpracy pomiędzy Komendantem Powiatowym Policji a Starostą. Przedstawianie propozycji
oraz sporządzanie sprawozdań, wniosków zmierzających do doskonalenia zasad współpracy
w tym przedmiocie,
7) uczestniczenie w budowaniu bezpieczeństwa publicznego poprzez realizację zadań zawartych
w programach krajowych, wojewódzkich i powiatowych,
8) koordynowanie działań w zakresie realizacji Bezpiecznych Ferii oraz Bezpiecznych Wakacji na
terenie Powiatu,
9) podejmowanie działań w zakresie zapewnienia bezpiecznego wypoczynku w miejscach
zbiorowego wypoczynku letniego, w szczególności na terenach lokalnych akwenów wodnych,
10)obsługiwanie administracyjno-biurowe Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz realizowanie
wniosków wypracowanych podczas posiedzeń Komisji.
5.kompetencji wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
w szczególności uzgadnianie projektów studium i planów zagospodarowania przestrzennego.
6.Biuro współpracuje z Państwową Inspekcją Sanitarną w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego
Powiatu.
7.Biuro wykonuje czynności techniczne związane z bieżącymi sprawami dotyczącymi dokonywania
zmian w budżecie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Osoba wprowadzająca dokument: Michal Dittmann
Data wprowadzenia: 2013-03-12
Wyświetleń: 2382
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2006-06-23
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2008-02-20
Edycja dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2008-02-20
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2010-07-19
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2010-07-19
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2010-07-19
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2011-07-08
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2011-07-11
Edycja dokumentu: Janusz Bentkowski, dnia: 2011-07-12
Edycja dokumentu: Michal Dittmann, dnia: 2013-03-12
Edycja dokumentu: Michal Dittmann, dnia: 2013-03-12
Edycja dokumentu: Michal Dittmann, dnia: 2013-03-12
Edycja dokumentu: Michal Dittmann, dnia: 2013-03-12
Edycja dokumentu: Michal Dittmann, dnia: 2013-03-12
POPRZEDNIE WERSJE »
« POWRÓT
WYDRUK