» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2011 rok

Zarządzenie Starosty Tarnogórskiego nr 80/2011 z dnia 14.09.2011 roku w sprawie wprowadzenia procedury naboru na wolne stanowiska w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach



Symbol: EO.Z.0716-1-38/11

Zarządzenie nr 80/2011
Starosty Tarnogórskiego
z dnia 14 września 2011r.

w sprawie:
wprowadzenia procedury naboru na wolne stanowiska w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach

Na podstawie art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm), art.11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz.1458 z późn. zm.),oraz § 43 pkt 2 lit.a Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach (Uchwała Nr XLV/425/2009 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 24 listopada 2009r. ze zmianami)

Zarządzam,
co następuje:

§ 1

Przez użyte w zarządzeniu określenia rozumie się:
1) powiat - Powiat Tarnogórski,
2) Starosta - Starosta Tarnogórski,
3) naczelnik - naczelnik wydziału, kierownik komórki organizacyjnej, w którym znajduje się stanowisko pracy objęte rekrutacją,
4) Starostwo - Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach,
5) komisji - komisja powołana do przeprowadzenia rekrutacji pracownika na dane stanowisko pracy,
6) BIP - Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

§ 2

Przepisy ogólne

1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny, odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.) oraz w niniejszym zarządzeniu.
2. Procedura określa szczegółowe zasady zatrudniania w Starostwie pracowników na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych.

§ 3

Planowanie zatrudnienia w Starostwie

1. Proces zatrudnienia pracowników powinien być zawsze adekwatny do przyszłych potrzeb Starostwa wynikających z prognozy jego funkcjonowania.
2. Podstawowymi wyznacznikami w zakresie planowania zatrudnienia w Starostwie są w szczególności:
1) planowane zmiany w strukturze organizacyjnej Starostwa i związane z tym tworzenie nowych stanowisk pracy,
2) zmiana przepisów prawnych nakładająca na Starostwo nowe kompetencje i zadania,
3) planowane zmiany w stanie zatrudnienia.
3. Naczelnik zobowiązany jest do stałego monitorowania potrzeb kadrowych w ramach wydziału i prognozowania mogących wystąpić w przyszłości wakatów.

§ 4

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacji na wolne stanowiska

1. W przypadku powstania konieczności zatrudnienia nowego pracownika na wolne stanowisko w Starostwie, naczelnik składa do Starosty pisemny wniosek o wszczęcie procedury naboru.
2. Wniosek naczelnika, o którym mowa w pkt. 1, w sprawie zatrudnienia pracownika powinien zawierać krótkie uzasadnienie zawierające przyczyny powstania wakatu.
3. Uzyskanie zgody Starosty na zatrudnienie nowego pracownika powoduje rozpoczęcie naboru kandydatów na wolne stanowisko w Starostwie.

§ 5

Komisja rekrutacyjna

1. Komisję powołuje Starosta, który każdorazowo ustala liczbę członków oraz skład osobowy.
2. W skład Komisji mogą wchodzić, w szczególności:
1) Starosta,
2) Wicestarosta lub inny Członek Zarządu Powiatu, Sekretarz Powiatu lub Skarbnik Powiatu nadzorujący daną komórkę organizacyjną,
3) naczelnik wydziału lub kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie,
4) kierownik Biura Kadr lub inny pracownik Biura Kadr,
5) inna osoba wskazana przez Starostę.
3. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie rekrutacyjne, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
4. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
5. Dokumentację z prac Komisji prowadzi pracownik Biura Kadr.
6. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

§ 6

Etapy naboru

1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko.
2. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Powołanie komisji rekrutacyjnej.
4. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym.
5. Selekcja końcowa kandydatów.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko.
7. Podjęcie decyzji przez Starostę o zatrudnieniu,  a następnie podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.

§ 7

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko

1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku umieszcza się obligatoryjnie w BIP, na tablicach informacyjnych Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5 oraz Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowskich Górach przy ul. Towarowej 1.
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń w innych miejscach, m.in.:
1) prasie,
2) akademickich biurach karier,
3) biurach pośrednictwa pracy,
4) na stronie internetowej Starostwa.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera, w szczególności:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
4. Termin do składania dokumentów określonych w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w BIP.

§ 8

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP, na tablicach ogłoszeń i w innych miejscach, o których mowa w §7 ust.2 następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku w Starostwie.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się, w szczególności:
1) list motywacyjny z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) curriculum vitae,
3) kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie świadectw pracy,
5) kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i ewentualne dodatkowe kwalifikacje zawodowe,
7) oświadczenie o niekaralności.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie w Starostwie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.).

§ 9

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

§ 10

Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych

1. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata.
2. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi  w ogłoszeniu.
3. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy  na wolnym stanowisku w Starostwie.
4. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną telefonicznie poinformowane o miejscu i terminie kolejnego etapu naboru.

§ 11

Selekcja końcowa kandydatów

Na selekcję końcową składają się:
1) test kwalifikacyjny,
2) rozmowa kwalifikacyjna.

§ 12

Test kwalifikacyjny

1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
2. Testowi poddawani są wszyscy kandydaci, którzy spełnili formalne wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.
3. W przypadku naboru na stanowisko wymagające posiadania wiedzy specjalistycznej potwierdzonej odpowiednimi uprawnieniami, Starosta na wniosek przewodniczącego komisji rekrutacyjnej może odstąpić od przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego.

§ 13

Rozmowa kwalifikacyjna

1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
1) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
2) posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
4) cele zawodowe kandydata oraz jego motywację do pracy.
3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja.
4. Każdy członek Komisji podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5.
5. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja wybiera kandydata, uwzględniając wynik uzyskany z testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

§ 14

Sporządzenie protokołu oraz zakończenie procedury naboru

1. Członek komisji wskazany w §5 ust.2 pkt. 4 niniejszego zarządzenia sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru
5) skład Komisji przeprowadzającej nabór.
3. Procedurę naboru kończy rozmowa kandydata ze Starostą.
4. Starosta podejmuje decyzję o zatrudnieniu kandydata lub uznaniu naboru za nierozstrzygnięty.

§ 15

Ogłoszenie o wynikach naboru

1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie w BIP i na tablicach informacyjnych, o których mowa w § 7 ust.1 przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres jednostki przeprowadzającej nabór,
2) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na dane stanowisko.
3. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.

§ 16

Awans wewnętrzny

1. W celu zapewnienia właściwego promowania własnych zasobów ludzkich w Starostwie są podejmowane następujące działania:
1) okresowa ocena pracowników ukierunkowana na poznanie ich potencjału zawodowego,
2) prowadzenie kompleksowej strategii szkoleniowej i doskonalenie umiejętności pracowników dostosowanych do rzeczywistych potrzeb.
2. Pracownik, który wykazuje inicjatywę w pracy, sumiennie wykonuje swoje obowiązki co zostało potwierdzone bardzo dobrą opinią o dotychczasowej pracy, posiada niezbędne kwalifikacje oraz spełnia formalne wymogi określone w opisie stanowiska pracy, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (awans wewnętrzny).
3. W przypadkach uzasadnionych potrzebami Starostwa pracownikowi można powierzyć, na okres do 3 miesięcy roku kalendarzowym, wykonywanie innej pracy niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami.

§ 17

Traci moc Zarządzenie nr 12/2009 Starosty Tarnogórskiego z dnia 13 lutego 2009r. w sprawie wprowadzenia procedury naboru na wolne stanowiska w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach.

§ 18

Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Biura Kadr.

§ 19

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 20

Zarządzenie podlega opublikowaniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Starostwa oraz umieszczenie w BIP.

Dokument utworzono: Biuro Kadr
Autoryzacja: Autoryzacja: Starosta Tarnogórski - Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2011-09-15

Data wprowadzenia: 2011-09-19

Wyświetleń: 1659

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2011-09-19

« POWRÓT

WYDRUK