» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2012

Wystąpienie pokontrolne - I Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.20.2012

                                     Tarnowskie Góry, dnia 31 sierpnia 2012 roku

KN.1711.20.2012

Pani
Barbara Gierak-Pawlak 
Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego
im. Stefanii Sempołowskiej w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

   Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefanii Sempołowskiej w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
   W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) wykonywaniu pracy przez niektórych pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej według rozkładu czasu pracy niezgodnego z rozkładem czasu pracy ustalonym dla nich w Regulaminie Pracy I Liceum Ogólnokształcącego, co jest niezgodne z art. 104¹ § 1 pkt 2 oraz art. 150 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t Dz.U. z 1998 roku, nr 21, poz. 94 ze zm.);
2) umieszczeniu na rachunku kosztów podróży służbowej odbytej na polecenie wyjazdu służbowego nr 72/12 z dnia 29.03.2012r. niezgodnej ze stanem rzeczywistym daty przeprowadzenia kontroli pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym, co jest niezgodne z § 19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
3) niepobraniu pisemnego oświadczenia od kasjera o przyjęciu odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie w związku z prowadzeniem kasy, co jest niezgodne z § 3 ust. 2 Instrukcji kasowej obowiązującej w jednostce;
4) nieujęciu w ewidencji księgowej na koncie 640 „Rozliczenia międzyokresowe kosztów” opłaty za gaz wynikającej z faktury VAT nr 5300885/062 z dnia 17.06.2011r., otrzymanej w 2011 roku a dotyczącej kosztów 2012 roku, co jest niezgodne z art. 6 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223).
   W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.20.2012, zobowiązuję do:
1) wykonywania pracy przez pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej zgodnie z rozkładem czasu pracy ustalonym dla nich w Regulaminie Pracy I Liceum Ogólnokształcącego, tj. zgodnie z art. 104¹ § 1 pkt 2 oraz art. 150 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t Dz.U. z 1998 roku, nr 21, poz. 94 ze zm.);
2) umieszczania na rachunkach kosztów podróży służbowej zgodnej ze stanem rzeczywistym daty przeprowadzenia kontroli pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym, zgodnie z § 19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
3) pobrania pisemnego oświadczenia od kasjera o przyjęciu odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie w związku z prowadzeniem kasy, zgodnie z § 3 ust. 2 Instrukcji kasowej obowiązującej w jednostce;
4) ujmowania w ewidencji księgowej na koncie 640 „Rozliczenia międzyokresowe kosztów” opłat za gaz wynikających z otrzymanych w danym roku faktur VAT a dotyczących kosztów roku następnego, zgodnie z art. 6 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2010 roku nr 128, poz. 861 ze zm.).
   Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządził: Inspektor Wydziału Kontroli Jacek Odziomek
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Jacek Odziomek

Data dokumentu: 2012-08-31

Data wprowadzenia: 2012-09-10

Wyświetleń: 1617

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Jacek Odziomek, dnia: 2012-09-10

« POWRÓT

WYDRUK