» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica



Symbol: SKO.0913-17/06

Tarnowskie Góry, dnia 21 lipca 2006 roku

SKO.0913-17/06

SZANOWNY  PAN
mgr Andrzej Skorek 
Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących
im. Stanisława Staszica


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie §14 ust.1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia Starosty Powiatu Tarnogórskiego w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych (zarządzenie nr 16/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku ze zmianami), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej” stwierdzono, że w okresie objętym kontrolą tj. w miesiącu wrześniu i październiku 2005 roku w kierowanej przez Pana Dyrektora placówce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
- ewidencjonowaniu zwrotu poniesionych kosztów zapisem ujemnym po stronie Wn konta 400 „koszty według rodzajów”,
- braku zgodności zapisów księgowych na koncie 130 „Rachunek bieżący jednostek budżetowych” pomiędzy jednostką a bankiem,
- nie ujęciu w księgach rachunkowych rachunków wystawionych przez Zespół Szkół Ogólnokształcących im. S. Staszica dla osób korzystających z pomieszczeń szkolnych oraz lokalu mieszkalnego usytuowanego w budynku szkoły z tytułu obciążenia ich kosztami zużycia mediów, w wyniku czego w ewidencji księgowej nie wykazano powstałych z tego tytułu należności,
- księgowaniu potrąconych z wynagrodzeń składek z tytułu dobrowolnego ubezpieczenia na koncie 229 "Pozostałe rozrachunki publicznoprawne",
- ewidencjonowaniu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 240 „Pozostałe rozrachunki”,
- dokonywaniu zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób nie pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
- sklasyfikowaniu wydatku związanego z zakupieniem dla pracownika na podstawie §8 ust.2  rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. z 1988 roku, nr 148, poz.973) okularów korygujących wzrok w paragrafie 4210 klasyfikacji budżetowej wydatków,
- braku potwierdzenia przez pracowników odbioru pism ustalających wysokość ich wynagrodzenia,
- nie wystąpieniu z wnioskami o przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej, ciepła i wody oraz usługi odprowadzania ścieków.

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak: SKO.0913-17/06, zobowiązuję do:
- prawidłowego prowadzenia ewidencji księgowej, a zwłaszcza do:
- ewidencjonowania zwrotu poniesionych kosztów po stronie Ma konta 400 „koszty według rodzajów”,
- ewidencjonowania odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 „Przychody i koszty finansowe”,
- zachowywania zgodności zapisów księgowych na koncie 130 „Rachunek bieżący jednostek budżetowych” pomiędzy jednostką a bankiem,
- ewidencjonowania potrąconych z wynagrodzeń składek z tytułu dobrowolnego ubezpieczenia  na koncie 240 „ Pozostałe rozrachunki”,
- prowadzenia ewidencji księgowej kwot należności z tytułu zwrotu za media,
- prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, a zwłaszcza ujmowania wydatków związanych z zakupieniem dla pracowników na podstawie §8 ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe okularów korygujących wzrok w §3020 ww. klasyfikacji,
- dokonywania zapisów księgowych w księgach rachunkowych w sposób pozwalający na ustalenie osoby odpowiedzialnej za treść zapisu,
- przestrzegania przepisów regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 93/655/2004 z 14.06.2004 roku ze zmianami) zwłaszcza w zakresie składania wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-07-21)
Autoryzacja : Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2006-07-25

Wyświetleń: 1789

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2006-07-25

« POWRÓT

WYDRUK