» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2006

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Techniczno - Ekonomicznych w Radzionkowie



Symbol: SKO.0913-16/06


Tarnowskie Góry, dnia 12 września 2006 r.

SKO.0913-16/06

SZANOWNY PAN
mgr inż. Mariusz Sroka
Dyrektor
Zespołu Techniczno-Ekonomicznych
w Radzionkowie


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1-3 załącznika nr 1 do Zarządzenia Starosty Powiatu Tarnogórskiego w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych (zarządzenie nr 16/2004 z dnia 10 lutego 2004 roku ze zmianami), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Radzionkowie, przesyłam Panu Dyrektorowi niniejsze wystąpienie pokontrolne.

W wyniku kontroli, przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, że w okresie objętym kontrolą tj. w miesiącu październiku i listopadzie 2005 roku w kierowanej przez Pana Dyrektora jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:

- braku zawarcia w dokumentacji opisującej przyjęte w jednostce zasady rachunkowości wykazu ksiąg rachunkowych, jak również niezgodnym z ustawą o rachunkowości określeniu wymogów formalnych stawianych dowodom księgowym;
- nie prowadzeniu ewidencji analitycznej dla środków trwałych oraz kont:
* 201 - "Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami",
* 225 - "Rozrachunki z budżetami",
* 229 - "Pozostałe rozrachunki publicznoprawne",
* 240 - "Pozostałe rozrachunki";
- nie prowadzeniu w księgach rachunkowych ewidencji pozabilansowej dotyczącej zaangażowania wydatków budżetowych;
- nie prowadzeniu ewidencji księgowej na koncie syntetycznym 400 - "Koszty według rodzajów";
- nie ujmowaniu w sposób chronologiczny zdarzeń, jakie nastąpiły w danym okresie sprawozdawczym;
- braku w zestawieniach obrotów i sald obrotów za okres sprawozdawczy;
- nie prowadzeniu ewidencji należności oraz zobowiązań z tytułu umów o dzieło na koncie 231 "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń";
- nieprawidłowym prowadzeniu ewidencji dotyczącej należności i zobowiązań za pracę wykonywaną przez pracowników jednostki, tj. po wypłacie wynagrodzeń;
- ewidencjonowaniu faktur, wystawionych przez kontrahentów za wykonane usługi bądź dostarczone towary, w dniu zapłaty bezpośrednio w koszty, z pominięciem konta 201 - "Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami";
- ewidencjonowaniu zobowiązań z tytułu ubezpieczeń zdrowotnych na koncie 225 - "Rozrachunki z budżetami";
- ewidencjonowaniu uzyskanych odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu technicznym zapisem ujemnym po stronie Wn konta 400 -"Koszty według rodzajów";
- braku zgodności zapisów księgowych na koncie 130 - "Rachunek bieżący jednostek budżetowych" pomiędzy jednostką a bankiem;
- ujmowaniu w księgach rachunkowych dowodów księgowych po upływie okresu sprawozdawczego, w którym nastąpiły dane zdarzenia gospodarcze;
- ewidencjonowaniu wpływów na rachunek bankowy po stronie Ma konta 130 - "Rachunek bieżący jednostek budżetowych";
- nieprawidłowym ewidencjonowaniu w księgach rachunkowych dochodów z tytułu wynagrodzenia za terminowe wpłacanie podatków pobranych na rzecz budżetu państwa, poprzez ujęcie w księgach rachunkowych jedynie operacji związanej z odprowadzeniem dochodów na rachunek budżetu powiatu;
- nie przestrzeganiu instrukcji kasowej poprzez pozostawianie w kasie zapasu gotówki;
- braku opisywania dowodów źródłowych pod względem celowości i zasadności dokonywanych wydatków (brak opisów merytorycznych), a także legalności poniesionego wydatku poprzez wskazanie trybu udzielenia danego zamówienia publicznego;
- nie wystąpieniu w 2005 roku z wnioskami o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej oraz wody;
- braku na dowodach źródłowych podpisu stwierdzającego przeprowadzenie kontroli formalno-rachunkowej oraz kontroli merytorycznej dokumentu;
- nieprawidłowym poprawianiu błędów we własnych dowodach źródłowych oraz stwierdzonych błędów w zapisach księgowych;
- nieprawidłowym sklasyfikowaniu wydatków:
* za usługi zdrowotne w paragrafie 4300 - "Zakup usług pozostałych",
* za usługi związane z przesyłką w paragrafie 4210 - "Zakup materiałów i wyposażenia";
* za nagrywarkę DVD oraz dyskietki komputerowe w paragrafie 4300 - "Zakup usług pozostałych",
* za abonament telefoniczny w paragrafie 4350 - "Zakup usług dostępu do sieci Internet",
* za połączenia teleinformatyczne w paragrafie 4300 - "Zakup usług pozostałych",
* związanych z zapłatą odsetek za nieterminowe regulowanie zobowiązań w paragrafie 4260 - "Zakup energii",
* dotyczących wpływu zryczałtowanej opłaty za media jako zmniejszenie kosztów w paragrafie 4210;
- nie wystawianiu not obciążeniowych oraz nie ewidencjonowaniu należności związanych z zapłatą zryczałtowanej opłaty za media;
- nieterminowym regulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług;
- nie odprowadzaniu w ustawowym terminie pełnej wysokości naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy;
- naliczeniu i odprowadzeniu zawyżonych składek na ubezpieczenie zdrowotne od przyznanych pracownikom przez dyrektora jednostki nagród, a co za tym idzie naliczeniu i odprowadzeniu zaniżonej zaliczki na podatek dochodowy;
- ujmowaniu w listach płac poszczególnych składników wynagrodzenia niezgodnie z kwotami wynikającymi z dokumentacji kadrowo-płacowej;
- wykazaniu w sprawozdaniu finansowym Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31.10.2005 r. w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie: 4170, 4260, 4300, 4350 kwot zobowiązań niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej;
- wykazaniu w sprawozdaniu finansowym Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31.10.2005 r. w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie: 4300 kwot wydatków niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej;
- wykazaniu w sprawozdaniu finansowym Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30.11.2005 r. w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie: 4210, 4350 kwot wydatków niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.

Ponadto stwierdzono nieprawidłowości w zakresie gospodarki środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w 2005 roku polegające na:
- utworzeniu i prowadzeniu ewidencji księgowej na kontach syntetycznych niezgodnych z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2001 r. nr 153 poz. 1752 z późn. zm.);
- ewidencjonowaniu zwrotu zaliczek oraz zwrotu środków za prowadzenie rachunku bankowego zakładowego funduszu świadczeń socjalnych technicznym zapisem ujemnym po stronie Ma konta 135 - "Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia";
- wykazaniu w zestawieniu obrotów i sald:
* obrotów konta 101 - "Kasa" niezgodnych z obrotami dziennika,
* salda konta 101 - "Kasa" niezgodnego z ewidencja księgową;
- dokumentowaniu rozchodowych operacji kasowych poleceniem księgowania;
- braku na wniosku o zaliczkę wypłaconej w dniu 09.12.2005 r. podpisu osoby zatwierdzającej kwotę do wypłaty oraz podpisu stwierdzającego przeprowadzenie kontroli merytorycznej dokumentu;
- zaniechaniu opisywania dowodów źródłowych pod względem legalności poniesionego wydatku poprzez wskazanie trybu udzielenia danego zamówienia publicznego;
- przekazywaniu na rachunek bankowy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kwot potrąconych z wynagrodzeń pracowników miesięcznych rat z tytułu udzielonych im pożyczek ze znacznym opóźnieniem;
- nie przekazaniu w ustawowym terminie kwot pobranych zaliczek na podatek dochodowy od wypłaconych świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- nie dokonaniu w końcu 2005 roku skorygowania kwoty podstawowego odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych do faktycznej przeciętnej liczby osób zatrudnionych;
- braku w dokumentacji jednostki oryginałów czterech umów pożyczek,
- nieprawidłowym sporządzaniu niektórych umów pożyczek przyznanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych polegającym na:
* braku wskazania daty zawarcia umowy,
* braku podpisu dyrektora jednostki,
* wpisywaniu daty zawarcia umowy niezgodnej ze stanem faktycznym z uwagi na nieprawidłowe zastępowanie wniosków o udzielenie pożyczki wypełnionym wzorem umowy;
- udzielaniu pożyczek na okres dłuższy niż wynika z Regulaminu dysponowania funduszem świadczeń socjalnych w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Radzionkowie;
- przeznaczeniu środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na wydatki nie związane z prowadzeniem działalności socjalnej, tj. na opłaty związane z administrowaniem środkami funduszu zgromadzonymi na wyodrębnionym rachunku bankowym;
- wydatkowaniu środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na świadczenia niezgodne z Regulaminem dysponowania funduszem świadczeń socjalnych w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Radzionkowie;
- wypłaceniu świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych niezgodnie z podjętą decyzją komisji socjalnej, tj. wypłatą świadczeń pieniężnych zamiast świadczeń rzeczowych;
- przyznaniu w dniu 22.06.2005 r. świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych bez uzależnienia ich wysokości od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osób, którym je przyznano;
- braku udokumentowania wszystkich podjętych przez komisję świadczeń socjalnych decyzji w sprawie przeznaczenia środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak: SKO.0913-16/06, zobowiązuję do:
- prawidłowego i kompletnego opracowania dokumentacji opisującej stosowane w jednostce zasady rachunkowości, a zwłaszcza do opracowania wykazu ksiąg rachunkowych oraz prawidłowego określenia wymogów formalnych stawianych dowodom księgowym, mając na uwadze przepisy z art. 10 ust. 1, pkt. 3 oraz art. 22 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- prowadzenia ewidencji analitycznej (kont ksiąg pomocniczych) zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.), w związku z
§ 11 i § 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020), zwłaszcza do:
* środków trwałych, w zakresie umożliwiającym ustalenie ich wartości początkowej oraz osób lub komórek organizacyjnych, u których znajdują się środki trwałe, jak również należyte obliczenie umorzenia i amortyzacji;
* rozrachunków z odbiorcami i dostawcami, w zakresie ujmowania wszystkich powstałych należności i zobowiązań w sposób umożliwiający ustalenie pełnego zakresu stanu należności i zobowiązań wymagalnych i nie wymagalnych na koniec okresu sprawozdawczego;
* rozrachunków z budżetami, w sposób umożliwiający ustalenie należności i zobowiązań według każdego z tytułów rozrachunków z budżetem odrębnie;
* pozostałych rozrachunków publicznoprawnych, w zakresie umożliwiającym ustalenie stanu należności i zobowiązań według tytułów rozrachunków oraz podmiotów z którymi dokonywane są rozliczenia;
* pozostałych rozrachunków, w zakresie umożliwiającym ustalenie rozrachunków, roszczeń i rozliczeń z poszczególnych tytułów;
- prowadzenia ewidencji pozabilansowej zaangażowania wydatków budżetowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- prowadzenia ewidencji syntetycznej na koncie 400 - "Koszty według rodzajów" zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- ujmowanie w dzienniku zdarzeń jakie nastąpiły w danym okresie sprawozdawczym w porządku chronologicznym, zgodnie z art. 14 ust 1. ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- sporządzania zestawień obrotów i sald zgodnie z przepisem art. 18 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- prowadzenia ewidencji należności oraz zobowiązań z tytułu umów o dzieło na koncie 231 "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- ewidencjonowania należności i zobowiązań za pracę wykonywaną przez pracowników jednostki przed wypłatą wynagrodzeń;
- ewidencjonowania wszystkich rozrachunków z odbiorcami i dostawcami na koncie 201 - "Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami", mając na uwadze rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- prowadzenia ewidencji księgowej zobowiązań z tytułu ubezpieczeń zdrowotnych na koncie 229 - "Pozostałe rozrachunki publicznoprawne", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- prowadzenia ewidencji księgowej uzyskanych odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu na koncie 750 - "Przychody i koszty finansowe", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- zachowywania zgodności zapisów księgowych na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" pomiędzy jednostką a bankiem, mając na uwadze rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- ujmowania w księgach rachunkowych każdego zdarzenia, które nastąpiło w danym okresie sprawozdawczym, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- prowadzenia ewidencji księgowej wpływów na rachunek bankowy po stronie Wn konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- ujmowania dochodów uzyskanych z tytułu wynagrodzenia za terminowe wpłacanie podatków pobranych na rzecz budżetu państwa na koncie 750 - "Przychody i koszty finansowe", zaś ich rozliczenie z budżetem należy ewidencjonować za pośrednictwem konta 222 - "Rozliczenie dochodów budżetowych", mając na uwadze rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- przestrzegania obowiązującej w jednostce instrukcji kasowej, szczególnie w zakresie wysokości ustalonego "pogotowia kasowego";
- opisywania wszystkich dowodów źródłowych pod względem celowości i zasadności dokonywanych wydatków, a także legalności poniesionego wydatku poprzez wskazanie trybu udzielenia danego zamówienia publicznego;
- przestrzegania przepisów regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne, wprowadzonego uchwałą Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 93/655/2004 z 14.06.2004 roku z późn. zm., zwłaszcza w zakresie składania wniosków o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- przeprowadzania kontroli formalno-rachunkowej oraz kontroli merytorycznej dowodów źródłowych, poprzez adnotację na dowodzie, z podaniem dat przeprowadzenia kontroli oraz podpisów osób odpowiedzialnych za jej dokonanie;
- poprawiania błędów we własnych dowodach księgowych zgodnie z art. 22 ust. 3 oraz stwierdzonych błędów w zapisach księgowych zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- prawidłowego klasyfikowania wydatków w podziale na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej, mając na uwadze rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2006 r. nr 107, poz. 726 z późn. zm.);
- wystawiania not obciążeniowych oraz ewidencjonowania należności związanych z zapłatą zryczałtowanej opłaty za media zgodnie z umową o udostępnienie sali gimnastycznej;
- regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług zgodnie z ustalonymi terminami, mając na uwadze art. 35 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późn. zm.);
- terminowego opłacania składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy, zgodnie z art. 47 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 1998 r. nr 137, poz. 887, z późn. zm.);
- prawidłowego naliczenia i odprowadzenia składek na ubezpieczenie zdrowotne, a tym samym skorygowania zaliczki na podatek dochodowy od przyznanych pracownikom przez dyrektora jednostki nagród, mając na uwadze art. 81, ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2004 r. nr 210, poz. 2135 z późn. zm.);
- ujmowania w listach płac poszczególnych składników wynagrodzenia zgodnie z kwotami wynikającymi z dokumentacji kadrowo-płacowej;
- wykazywania w sprawozdaniach budżetowych kwot zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej, mając na uwadze § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. z 2006 r. nr 115, poz. 781);
- prowadzenia ewidencji księgowej na kontach syntetycznych i analitycznych (konta pomocnicze) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020) oraz zgodnie z art. 16 ust 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
- prowadzenia ewidencji księgowej wpływów na rachunek bankowy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych po stronie Wn konta 135 - "Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142, poz. 1020);
- dokumentowania rozchodowych operacji kasowych źródłowymi dowodami kasowymi lub zastępczymi własnymi dowodami wypłat gotówki;
- przeprowadzania kontroli merytorycznej wniosków o zaliczkę, poprzez adnotację na wniosku, z podaniem daty kontroli oraz podpisu osoby odpowiedzialnej za jej dokonanie oraz zatwierdzania przez osobę uprawnioną kwot przyznanych zaliczek do wypłaty;
- niezwłocznego przekazywania na rachunek bankowy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kwot miesięcznych rat potrąconych z wynagrodzeń pracowników z tytułu udzielonych im pożyczek;
- przekazywania w ustawowym terminie kwot pobranych zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, mając na uwadze art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. nr 14 poz. 176 tekst jednolity z późn. zm.);
- przestrzegania §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 marca 1994 r. w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz.U. nr 43, poz. 148 z późn. zm.) poprzez dokonywanie w końcu roku skorygowania kwoty podstawowego odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych do faktycznej przeciętnej liczby osób zatrudnionych;
- prawidłowego sporządzania umów pożyczek przyznawanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w celu wyeliminowania występujących w tym zakresie nieprawidłowości;
- udzielania pożyczek ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zgodnie z Regulaminem dysponowania funduszem świadczeń socjalnych w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Radzionkowie;
- przeznaczania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wyłącznie na działalność socjalną, mając na uwadze art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r., nr 70, poz. 335 z późn. zm.);
- wydatkowania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na świadczenia zgodne z Regulaminem dysponowania funduszem świadczeń socjalnych w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Radzionkowie;
- wypłacania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zgodnie z decyzjami podjętymi przez komisję świadczeń socjalnych;
- uzależniania wysokości świadczeń przyznawanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osób uprawnionych do korzystania z Funduszu, mając na uwadze art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r., nr 70, poz. 335 z późn. zm.);
- dokumentowania w formie pisemnej wszystkich decyzji komisji świadczeń socjalnych dotyczących przeznaczenia środków zakładowego funduszu świadczeń.

Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2006-09-12)
Autoryzacja : Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak

 


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2006-09-18

Wyświetleń: 1658

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2006-09-18

« POWRÓT

WYDRUK