» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2015

Wystąpienie pokontrolne - Wieloprofilowy Zespół Szkół w Tarnowskich Górach



Symbol: KN.1711.5.2015

Tarnowskie Góry, dnia 30 kwietnia 2015 roku

KN.1711.5.2015

Pan
Jerzy Jankowski
Dyrektor Wieloprofilowego Zespołu Szkół
w Tarnowskich Górach

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


     Na podstawie §31 zarządzenia nr 34/2014 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Wieloprofilowym Zespole Szkół  w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) nierzetelnej kontroli merytorycznej dwóch faktur VAT, wystawionych z tytułu świadczonej obsługi w temacie bezpieczeństwa i higieny pracy, w zakresie zgodności wskazanego w nich terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie Dyrektora Wieloprofilowego Zespołu Szkół nr 14/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
2) sporządzeniu listy płac i wypłaceniu pracownikowi wyrównania tytułem uzupełnienia wynagrodzenia za miesiąc grudzień 2014 roku do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, po terminie wypłaty tego wynagrodzenia, co jest niezgodne z art.7 ust.2 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2002 roku nr 200 poz.1679 z późn. zm.);
3) sporządzeniu listy płac i wypłaceniu ekwiwalentu pieniężnego z tytułu używania własnej odzieży i obuwia roboczego oraz prania odzieży roboczej po terminie ustalonym zarządzeniem nr 8/2014/2015 Dyrektora Wieloprofilowego Zespołu Szkół, co jest niezgodne z pkt 11 Regulaminu w sprawie gospodarki odzieżą roboczą i środkami ochrony indywidualnej w Wieloprofilowym Zespole Szkół;
4) nie sklasyfikowaniu wydatków poniesionych w styczniu 2015 roku i lutym 2015 roku z tytułu wynagrodzeń nauczycieli za prowadzone zajęcia rewalidacyjne oraz części wydatków z tytułu wynagrodzeń pedagogów, jako wydatków strukturalnych, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255) oraz zarządzeniem Dyrektora Wieloprofilowego Zespołu Szkół nr 28/2010/2011 z 27.04.2011 roku w sprawie ewidencji wydatków strukturalnych i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WSa – w trakcie kontroli dokonano prawidłowej klasyfikacji ww. wydatków.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.5.2015, zobowiązuję do:
1)dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
2)wypłacania wyrównania tytułem uzupełnienia wynagrodzenia do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę łącznie z wypłatą tego wynagrodzenia, tj. zgodnie z art.7 ust.2 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3)terminowego wypłacania ekwiwalentu pieniężnego z tytułu używania własnej odzieży i obuwia roboczego oraz prania odzieży roboczej, w tym do uregulowania terminu jego wypłaty uwzględniającego czas sporządzenia stosownej dokumentacji, a także zapewnienia niezbędnych środków finansowych w terminie jego płatności, zgodnie z przepisami Regulaminu w sprawie gospodarki odzieżą roboczą i środkami ochrony indywidualnej w Wieloprofilowym Zespole Szkół i art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. nr 885 z późn. zm.);
4)klasyfikowania wydatków z tytułu wynagrodzeń pedagogów oraz wynagrodzeń nauczycieli za prowadzone zajęcia rewalidacyjne, jako wydatków strukturalnych w obszarze XII kodzie 73, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych oraz zarządzeniem Dyrektora Wieloprofilowego Zespołu Szkół w sprawie ewidencji wydatków strukturalnych i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WSa.
       Niezależnie od powyższego, w związku z dostarczeniem do Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach po dniu 05 lutego 2015 roku dowodów księgowych dokumentujących operacje gospodarcze, które miały miejsce w miesiącu styczniu 2015 roku, a które wpłynęły do Wieloprofilowego Zespołu Szkół w Tarnowskich Górach w terminie umożliwiającym ich dostarczenie do dnia 05 lutego 2015 roku, proszę o zwrócenie uwagi na dostarczanie dokumentów księgowych, potwierdzających zajście zdarzenia gospodarczego w danym miesiącu, w miarę możliwości najpóźniej do 5 dnia następnego miesiąca, mając na względzie art. 20 ust 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz.330 z późn. zm.).
        Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.


Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2015-04-30

Data wprowadzenia: 2015-05-05

Wyświetleń: 1677

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2015-05-05

« POWRÓT

WYDRUK