» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2015

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych



Symbol: AKN.1711.1.2015

Tarnowskie Góry, dnia 15.12.2015

AKN.1711.1.2015


Pan
Eugeniusz Wesołek
Dyrektor 
Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

       Na podstawie § 31 zarządzenia nr 34/2014 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość udzielania zamówień publicznych”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegająca na:
1. umieszczeniu na pieczęci informującej o zamieszczeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na wykonanie remontów cząstkowych wraz z wykonaniem nakładek na wybranych nawierzchniach dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2014 na tablicy ogłoszeń Zarządu Dróg Powiatowych daty wskazującej, że wybór najkorzystniejszej oferty został dokonany dzień wcześniej niż termin wyznaczony przez zamawiającego na uzupełnienie braków w ofercie,
2. braku pieczęci informującej o zamieszczeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na wykonanie elementów oznakowania poziomego nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2014 na tablicy ogłoszeń Zarządu Dróg Powiatowych, co niezgodne jest z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., nr 907 ze zm.),
3. braku w aktach sprawy w postępowaniach na:
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Radzionków oraz Świerklaniec,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Kalety,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Tworóg oraz Krupski Młyn, • utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Zbrosławice,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Miasteczko Śląskie oraz Ożarowice,
informacji o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego z dnia 10 wrzesień 2014 roku, złożonej przez jednego z oferentów, co niezgodne jest z art. 96 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
4. braku w aktach sprawy w postępowaniach na:
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Zbrosławice,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Miasteczko Śląskie oraz Ożarowice,
dokumentacji świadczącej o przebiegu odwołania złożonego przez firmę BIO – EKOS wobec czynności odrzucenia oferty odwołującego, co niezgodne jest z art. 96 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
5. wskazaniu niezgodnej ze stanem rzeczywistym daty zatwierdzenia protokołu postępowania o udzielenie zamówienia na utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Zbrosławice,
6. wskazaniu w kierowanym do oferentów w dniu 5 listopada 2015 roku wniosku o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą w postępowaniach na utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Tarnowskie Góry oraz na utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Miasteczko Śląskie oraz Ożarowice, daty 7 października 2015 roku, jako nieprzekraczalnego terminu do którego należało wyrazić ww. zgodę,
7. nierzetelnym badaniu oraz ocenie złożonych ofert i nieprawidłowym wskazaniu najkorzystniejszej oferty w toku postępowania na:
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Zbrosławice,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gmin Miasteczko Śląskie oraz Ożarowice,
• utrzymanie zimowe nawierzchni jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Tarnowskie Góry,
co jest niezgodne z przepisami Działu II, Rozdziału IV ustawy Prawo zamówień publicznych,
8. braku niezwłocznego przekazania w 2014 roku do Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach informacji z postępowań przetargowych przeprowadzonych w 2014 roku, zawierających nazwę zamówienia, tryb jego udzielenia, nazwę i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienie, wartość i datę podpisania umowy, co niezgodne jest z pkt 21 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku),
9. braku wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz brak przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia o szacunkowej wartości równej lub przekraczającej kwotę 14.000 euro, przy zamówieniu, którego przedmiotem było utwardzenie pobocza na odcinku DP 3209 S w Nowej Wsi Tworoskiej, co niezgodne jest z pkt 3 rozdziału I oraz rozdziałem II załącznika pod tytułem „Regulamin udzielania zamówień przez działy organizacyjne Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach” do Zarządzenia nr 9/2014 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach z dnia 30.01.2014 roku w sprawie Powołania Komisji Przetargowej oraz pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne wprowadzonego uchwałą nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.1.2015, zobowiązuję do:
1. wskazywania na pieczęci informującej o zamieszczeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty na tablicy ogłoszeń Zarządu Dróg Powiatowych dat zgodnych ze stanem rzeczywistym,
2. umieszczania na informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty pieczęci informującej o jej zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń Zarządu Dróg Powiatowych celem prawidłowej realizacji art. 92. ust 2  ustawy Prawo zamówień publicznych,
3. zamieszczania w aktach sprawy, jako załączników do protokołu, wszystkich dokumentów i informacji składanych przez zamawiającego i wykonawców, zgodnie jest z art. 96 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., nr 907 ze zm.),
4. zatwierdzania protokołu postępowania z datą zgodną ze stanem rzeczywistym,
5. wskazywania we wnioskach wystosowywanych do oferentów w sprawie przedłużenia terminu związania ofertą, terminów wyrażenia przez nich ww. zgody umożliwiających im przekazanie ww. oświadczeń,
6. zobowiązania członków komisji przetargowych do prawidłowego i rzetelnego realizowania powierzonych czynności w zakresie badania i oceny ofert oraz wskazania najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.  
      Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Andrzej Dembończyk
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak


Osoba wprowadzająca dokument: Andrzej Dembończyk

Data dokumentu: 2015-12-15

Data wprowadzenia: 2015-12-23

Wyświetleń: 1535

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Andrzej Dembończyk, dnia: 2015-12-23
Edycja dokumentu: Andrzej Dembończyk, dnia: 2015-12-23
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK