» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2016

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach



Symbol: AKN.1711.24.2016

Tarnowskie Góry, dnia 14 luty 2017 roku

 

AKN.1711.24.2016



Pani
Klaudia Zyśk
Dyrektor
Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie
w Tarnowskich Górach



WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


     Na podstawie § 31 zarządzenia nr 48/2015 Starosty Tarnogórskiego z dnia 16 października 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz w powiatowych służbach, inspekcjach i strażach związanych z budżetem Powiatu Tarnogórskiego, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegająca na:
1) poprawieniu błędu poprzez zamazanie korektorem treści rachunku kosztów podróży do umowy na polecenie wyjazdu służbowego nr 117/2016 z dnia 28 listopada 2016 roku i załączonej do niego ewidencji przebiegu pojazdu, co jest niezgodne z art. 22 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku, poz. 1047) oraz § 4 ust. 2 i 3 Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach (Zarządzenie nr 20/2011 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 14 lipca 2011 roku);
2) nierzetelnej kontroli merytorycznej faktury VAT z tytułu zakupu usług informatycznych w zakresie niezgodności daty jej wystawienia z datą określoną w umowie, co jest niezgodne z § 2 ust. 11 Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach (Zarządzenie nr 20/2011 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 14 lipca 2011 roku);
3) sporządzeniu i zatwierdzeniu nowych wniosków o udzielenie zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 30 000 Euro w przedmiocie zamówienia na zakup usług pocztowych (kod CPV 64110000-0) i w przedmiocie zamówienia na zakup usług prenumeraty (kod CPV 79980000-7), w związku z przekroczeniem przyznanej w poprzednich wnioskach puli środków finansowych, po realizacji ww. zamówień, oraz sporządzeniu i zatwierdzeniu wniosków o udzielenie nowych zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 30 000 Euro w przedmiocie zamówienia na zakup kalendarzy (kod CPV 30199792-8), po realizacji ww. zamówienia, co jest niezgodne z pkt 5 Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały nr 3/17/2014 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 15 grudnia 2014 roku) i § 2 ust. 3 Regulaminu udzielania przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 Euro (załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 12/2014 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 15.04.2014 roku z późn. zm.).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: AKN.1711.24.2016, zobowiązuję do:
1) dokonywania poprawek błędów poprzez skreślenie błędnej treści lub kwoty, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawnej i daty poprawki oraz złożenie podpisu osoby do tego upoważnionej, w rachunkach kosztów podróży, zgodnie z art. 22 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku, poz. 1047) oraz § 4 ust. 2 i 3 Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach (Zarządzenie nr 20/2011 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 14 lipca 2011 roku);
2) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT z tytułu zakupu usług informatycznych w zakresie zgodności daty ich wystawienia z datą określoną w umowach, zgodnie z § 2 ust. 11 Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach (Zarządzenie nr 20/2011 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 14 lipca 2011 roku);
3) każdorazowego sporządzenia i zatwierdzenia wniosków o udzielenie zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 30 000 Euro, przed realizacją zamówienia, zgodnie z pkt 5  Regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (załącznik nr 1 do uchwały nr 3/17/2014 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 15 grudnia 2014 roku) oraz § 2 ust. 3 Regulaminu udzielania przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 Euro (załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 12/2014 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowskich Górach z dnia 15.04.2014 roku z późn. zm.).
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

Dokument sporządził: Inspektor w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Tomasz Kansy
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Józef Burdziak

Osoba wprowadzająca dokument: Tomasz Kansy

Data dokumentu: 2017-02-14

Data wprowadzenia: 2017-02-21

Wyświetleń: 1372

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Tomasz Kansy, dnia: 2017-02-21

« POWRÓT

WYDRUK