» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2017

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych



Symbol: KNT.1711.2.2017

Tarnowskie Góry, dnia 11.12.2017 rok
 
KNT.1711.2.2017
 
Pan 
Michał Dzionsko
p. o. Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach
 
 
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
 
       Na podstawie § 35 zarządzenia nr 92/2017 Starosty Tarnogórskiego z dnia 18 września 2017 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach oraz w powiatowych jednostkach organizacyjnych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne. 
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach oraz pracownika Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w temacie: „Prawidłowość realizacji §3 ust.1 pkt 3 uchwały nr XXXIII/361/2013 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1.ustaleniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w zaniżonej kwocie w decyzji UIT – 116/13 z dnia 14 października 2013 roku, decyzji UIT – 34/16 z dnia 16 lutego 2016 roku za rok 2013 o 41,20 złotych i lata następne o 268,50 złotych rocznie ze względu na ustalenie w zaniżonej ilości powierzchni o 17,9 m² umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej, co  jest niezgodne z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku ze zmianami, poz. 260, tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz. 460 ze zmianami),
2.ustaleniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w zaniżonej kwocie w decyzji UIT – 29/14 z dnia 28 lutego 2014 roku, decyzji UIT – 99/16 z dnia 16 lutego 2016 roku za rok 2014 o 879,54 złotych, i lata następne o 1171,65 złotych rocznie, ze względu na ustalenie w zaniżonej ilości powierzchni o 78,11 m² umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej, co  jest niezgodne z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 260 ze zmianami, tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz.460 ze zmianami),
3.ustaleniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w zawyżonej kwocie w decyzji UIT - 43/14 z dnia 3 kwietnia 2014 roku za rok 2014 o 41,58 złotych i lata następne o 55,78 złotych rocznie, ze względu na ustalenie w zawyżonej ilości powierzchni o 3,72 m² umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej, co jest niezgodne z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 260 ze zmianami),
4.ustaleniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w zaniżonej kwocie w decyzji UIT - 141/14 z dnia 18 grudnia 2014 roku, decyzji UIT – 126/15 z dnia 29 października 2015 roku, za rok 2014 o 1,64 złotych i lata następne o 300,00 złotych rocznie, ze względu na ustalenie w zaniżonej ilości powierzchni o 20,00 m² umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej, co  jest niezgodne z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 260 ze zmianami, tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz. 460 ze zmianami),
5.ustaleniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w zaniżonej kwocie w decyzji UIT – 111/15 z dnia 05 października 2015 roku,  decyzji UIT – 127/15 z dnia 30 października 2015 roku, za rok 2015 o 1,05 złotych i lata następne o 4,35 złotych rocznie,  ze względu na ustalenie w zaniżonej ilości powierzchni o 0,29 m² umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej, co  jest niezgodne z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz. 460 ze zmianami),
6.braku dla decyzji UIT – 3/14 z dnia 2 stycznia 2014 roku, decyzji UIT – 155/14 z dnia 31 grudnia 2014 roku, decyzji UIT 185/15 z dnia 31 grudnia 2015 roku szczegółowego planu sytuacyjnego z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a tym samym braku dokumentu potwierdzającego ilość m² powierzchni zajętego pasa drogowego będącej podstawą wyliczenia opłaty rocznej za zajęcie pasa drogowego w ww. decyzjach,  co jest niezgodne z §1 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 260 ze zmianami, tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz. 460 ze zmianami),
7.zmniejszeniu opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej decyzją UIT- 185/15 z dnia 31 grudnia 2015 roku ustalonej decyzją UIT - 3/14 z dnia 2 stycznia 2014 roku oraz decyzją UIT – 155/14 z dnia 31 grudnia 2014 roku w związku z przyjęciem zmniejszonej ilości m² powierzchni zajętego pasa drogowego o 106,69 m² na podstawie złożonego oświadczenia i wniosku Inwestora, bez złożenia szczegółowego planu sytuacyjnego z zaznaczeniem granic i podania wymiarów powierzchni zajęcia pasa drogowego tj. dokumentu potwierdzającego dokonanie zmian, od roku 2016 o kwotę 1600,35 złotych rocznie, co jest niezgodne z §1 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 roku nr 140 , poz. 1481 ze zmianami),
8.ustaleniu jako podstawy wyliczenia opłaty rocznej z tytułu umieszczenia w pasie drogowym kanalizacji sanitarnej w decyzji UIT-136/15 z 19 listopada 2015 roku i decyzji UIT – 166/15 z dnia 11 grudnia 2015 roku, decyzji UIT 183/15 z dnia 31 grudnia 2015 roku powierzchni pasa drogowego na podstawie sprzecznych danych w zakresie powierzchni umieszczonego urządzenia podawanych przez wnioskodawcę we wniosku o wydanie zezwolenia na zajecie pasa drogowego, co jest niezgodne z §1 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 roku nr 140 , poz. 1481 ze zmianami),
9.nie wydaniu decyzji ustalającej opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego za okres od  01.02.2016 roku do 29.03.2016 roku oraz od 01.05.2016 roku do 31.12.2016 roku i lata następne od umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami zarządzania drogami w pasie drogowym drogi powiatowej 3291 S Kasztanowej w Tarnowskich Górach sieci kanalizacji ogólnospławnej, co jest niezgodne z art. 40 ust 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku, poz. 1440 ze zmianami) i §1 ust. 2 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 roku nr 140 , poz. 1481 ze zmianami).
       W związku z kontrolą, której wyniki, zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt KNT.1711.2.2017 zobowiązuję do:
1)prawidłowego ustalenia i poboru opłat z tytułu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego na podstawie prawidłowo ustalonej powierzchni w m² dotyczącej umieszczenia w pasie drogowym tych urządzeń, zgodnie z art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 2222) w zakresie decyzji:
-UIT 116/13 z dnia 14 października 2013 roku,
-UIT 29/14 z dnia 28 lutego 2014 roku, 
-UIT 43/14 z dnia 3 kwietnia 2014 roku,
-UIT 141/14 z dnia 18 grudnia 2014 roku,
-UIT 111/15 z dnia 05 października 2015, 
-UIT 126/15 z dnia 29 października 2015 roku,
-UIT 127/15 z dnia 30 października 2015 roku,
-UIT 172/15 z dnia 21 grudnia 2015 roku,
-UIT 34/16 z dnia 16 lutego 2016 roku,
-UIT 99/16 z dnia 16 lutego 2016 roku,
2)rzetelnego ustalenia powierzchni w m² dotyczącej umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego zgodnie §1 ust. 2 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku , poz. 1264) a w szczególności na podstawie szczegółowego planu sytuacyjnego w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, w zakresie decyzji:
-UIT 3/14 z dnia 2 stycznia 2014 roku,
-UIT 155/14 z dnia 3 grudnia 2014 roku,
-UIT 185/15 z dnia 31 grudnia 2015 roku,
-UIT  166/15 z dnia 11 grudnia 2015 roku, 
-UIT 183/15 z dnia 31 grudnia 2015 roku,
-UIT 136/15 z 19 listopada 2015 roku,
3)wystawienia decyzji ustalającej wysokość opłat za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz pobranie opłat za okres od  01.02.2016 roku do 29.03.2016 roku i od 01.05.2016 roku do 31.12.2016 roku oraz lata następne od umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami zarządzania drogami w pasie drogowym drogi powiatowej 3291 S Kasztanowej w Tarnowskich Górach sieci kanalizacji ogólnospławnej, zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 2222) i §1 ust. 2 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku, poz. 1264),
4)ustalania wysokości opłat za umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz zmian ich wysokości a także zwrotów opłat na podstawie prawidłowo ustalonej powierzchni w m² dotyczącej umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 2222) oraz uchwałą nr XXXIII/361/2013 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych.
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zalecenia pokontrolnego.
 

Dokument sporządził: 
Bogdan Droś – Inspektor w Wydziale Kontroli
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Krystyna Kosmala


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2017-12-11

Data wprowadzenia: 2017-12-14

Wyświetleń: 1354

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2017-12-14
Edycja dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2017-12-14
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK