» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2018

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Zespół Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach (kontrola II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach)



Symbol: KNT.1711.7.2.2018

Tarnowskie Góry, dnia 13 czerwca 2018 roku
 
KNT.1711.7.2.2018
 
 
Pani
Karina Borowiec
Dyrektor
Powiatowego Zespołu
Obsługi Finansowej Oświaty
w Tarnowskich Górach
 
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
 
     Na podstawie § 35 zarządzenia nr 92/2017 Starosty Tarnogórskiego z dnia 18 września 2017 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach oraz w powiatowych jednostkach organizacyjnych z późn. zm., w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej i majątkowej – kontrola kompleksowa II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica ul. Piłsudskiego 1, 42-600 Tarnowskie Góry”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. dokonaniu zapłaty za fakturę nr F/001497/01/2017 z dnia 10.01.2017 r przed dokonaniem jej dekretacji pod względem zakwalifikowania wydatku do poszczególnych działów, rozdziałów, paragrafów oraz konta księgowego z oznaczeniem okresu którego dany dokument dotyczy i podpisu osoby dekretującej oraz przed zatwierdzeniem do wypłaty przez głównego księgowego i dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty, co niezgodnie jest z § 29 Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia  16 lutego 2009 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego ze zmianami,
2. braku pieczątki z datą wpływu do Powiatowego Zespołu Finansowej Oświaty na fakturze nr FKA08651563/001/17 z dnia 02 stycznia 2017 roku za zakup usługi telekomunikacyjnej, co niezgodne jest z § 28 ust. 1 Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia  16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego ze zmianami,
3. sklasyfikowaniu wydatku z tytułu zakupu pomocy dydaktycznej udokumentowanego fakturą:
VAT nr 2017-002 z dnia 05.01.2017 roku, wystawionej przez Fundację KINO,
Vat nr 176/2017 z dnia 03.01.2017 roku, wystawionej przez Prószyński Media Sp. z o. o.,
VAT nr 52/PCH/2017 z dnia 16.01.2017 roku wystawionej przez Charaktery Sp. z o. o.,
VAT nr GOTF/1701092042 z dnia 10.01.2017 roku wystawionej przez Polityka Sp. z o. o. S.K.A,
VAT nr 0000569-FAW-17 z dnia 05.06.2017 roku wystawionej przez AGORA S.A.,
F/085/DW/02/17 z dnia 22.02.2017 roku wystawionej przez Instytut Książki,
VAT nr FA-0043/01/17 z dnia 09.01.2017 roku wystawionej przez Tygodnik Powszechny Sp. z o. o.,
w paragrafie 4210 "Zakup materiałów i wyposażenia", co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1053 z poźn. zm.).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KNT.1711.7.2.2018, zobowiązuję do:
1. dokonywania zapłaty po dokonaniu dekretacji dowodu księgowego pod względem zakwalifikowania wydatku do poszczególnych działów, rozdziałów, paragrafów oraz konta księgowego z oznaczeniem okresu którego dany dokument dotyczy i po podpisaniu przez osobę dekretującą oraz po zatwierdzeniu do wypłaty przez głównego księgowego i dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi  Finansowej Oświaty, zgodnie z § 29 Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia  16 lutego 2009 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego ze zmianami,
2. opieczętowywania datą wpływu w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty wszystkich faktur zgodnie z § 28 ust 1 Uchwały Nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia  16 lutego 2009 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego ze zmianami,
3. klasyfikowania wydatków zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1053 ze zmianami) a w szczególności wydatków dotyczących zakupu pomocy dydaktycznej w paragrafie 424 "Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek" z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu.
     Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.
 
 
 

Dokument sporządził:
Bogdan Droś - Główny specjalista w Wydziale Kontroli
Jolanta Sorn - Tomczewska - Główny specjalista w Wydziale Kontroli
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Krystyna Kosmala

Osoba wprowadzająca dokument: Jolanta Sorn-Tomczewska

Data dokumentu: 2018-06-13

Data wprowadzenia: 2018-06-15

Wyświetleń: 1200

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Jolanta Sorn-Tomczewska, dnia: 2018-06-15

« POWRÓT

WYDRUK