» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2019

Wystąpienie pokontrolne - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Tarnowskich Górach



Symbol: KNT.12.1.2019

Tarnowskie Góry, dnia 04.02.2020 roku
KNT.1711.12.1.2019
 
Pan
Roman Kurda
Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego 
w Tarnowskich Górach
 
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
 
       Na podstawie § 26 ust. 1 Zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 2.10.2018 r.), w związku z przeprowadzoną kontrolą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach przy ulicy Strzelców Bytomskich 7, 42-600 Tarnowskie Góry w temacie „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej i majątkowej – kontrola kompleksowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Tarnowskich Górach” przesyłam niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku czynności kontrolnych przeprowadzonych w okresie od dnia 02 września 2019 roku do dnia 29 października 2019 roku stwierdzono następujące nieprawidłowości:
1.wskazanie niezgodnie ze stanem rzeczywistym daty wystawienia wniosku o zaliczkę, zaewidencjonowanego w Raporcie Kasowym nr 5/D/2018 z dnia 13.07.2018 roku oraz daty przeprowadzenia jego kontroli pod względem merytorycznym oraz daty wypłaty zaliczki, co niezgodne jest z Rozdziałem 2.1 zarządzenia Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach nr 28/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości wraz ze zmianami oraz art. 21 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 roku, poz. 2342 ze zmianami, tekst jednolity: +Dz. U. z 2018 roku, poz. 395 ze zmianami)
2.brak zatwierdzenia do wypłaty przez kierownika jednostki dwóch wniosków o udzielenie zaliczek, co jest niezgodne z § 8 ust. 5 „Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej” (załącznik do Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego) oraz z Rozdziałem 2.2 zarządzenia Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach nr 28/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości wraz ze zmianami, oraz art. 53 ust.1 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.),
3.nie złożenie pisemnych oświadczeń osób materialnie odpowiedzialnych za stan składników majątku przed rozpoczęciem spisu z natury i po jego zakończeniu, co niezgodne jest z § 10 pkt 4 litera c załącznika nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
4.nierzetelne wypełnienie arkuszy spisu z natury, z przeprowadzonej inwentaryzacji składników majątkowych w 2015 roku w zakresie:
a)braku podpisu osoby materialnie odpowiedzialnej obecnej przy spisie z natury na arkuszach nr 3/S, 31/S, 32/S, 2/Z, 13/Z, 26Z, co niezgodne jest z § 14 pkt 3 litera h, załącznika nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
b)braku wskazania osoby materialnie odpowiedzialnej przy dokonywanym spisie z natury na arkuszach nr 6/S, 16/S, 24/S, 25/S, 26/S, 27/S, 28/S, 31/S, 36/S, 41/S, 42/S, 17/Z, co niezgodne jest z § 10 pkt 5 litera f załącznika nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
c)braku podpisu członka komisji inwentaryzacyjnej na arkuszu spisu z natury nr 22/Z, co niezgodne jest z § 14 pkt 3 litera h, załącznika nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
5.nie określenie w protokole Nr 4/S/2018 z posiedzenia komisji likwidacyjnej sposobu fizycznej likwidacji kserokopiarki Minolta EP 105 numer SOSW-ŚT000011, co niezgodne jest z § 4 i § 5 załącznika numer 1 do Zarządzenia nr 1/XI/2012 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 6 listopada 2012 roku w sprawie powołania stałej Komisji Likwidacyjnej i regulaminu jej pracy podczas przeprowadzania Likwidacji środków trwałych i wyposażenia stanowiących własność Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz § 2 ust. 7 załącznika do uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia „Zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”.
6.brak regulacji wewnętrznych dotyczących dokumentowania wykorzystania samochodu służbowego w zakresie wypełniania kart drogowych w sposób pozwalający na ustalenie zlecającego wyjazd, wskazywania godzin wyjazdu i przyjazdu oraz określenia celowości realizowanych wyjazdów, co niezgodne jest art. 68 ust. 2 pkt 4 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.),
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KNT.1711.12.1.2019, wnoszę o:
1.wskazywanie zgodnie ze stanem rzeczywistym dat wystawienia dowodu księgowego dotyczącego gospodarki kasowej jak również dat przeprowadzania jego kontroli merytorycznej, zgodnie z Rozdziałem 2.1 zarządzenia Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach nr 28/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości wraz ze zmianami oraz art. 21 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 roku, poz. 2342 ze zmianami, tekst jednolity: Dz. U. z 2019 roku, poz. 351 ze zmianami),
2.zatwierdzanie do wypłaty wniosków o udzielenie zaliczek przez kierownika jednostki, zgodnie z § 8 ust. 5 „Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej” (załącznik do Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego) oraz z Rozdziałem 2.2 zarządzenia Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach nr 28/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości wraz ze zmianami oraz art. 53 ust.1 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 869 ze zmianami).
3.składanie oświadczeń wstępnych i końcowych przez osoby materialnie odpowiedzialne za stan składników majątku składanych przed rozpoczęciem spisu z natury i po jego zakończeniu, zgodnie z § 10 pkt 4 litera c załącznika nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
4.przeprowadzanie spisu z natury na arkuszach spisowych wypełnianych zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia nr 1/IX/2015 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 02 listopada 2015 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach,
5.określanie w protokołach z posiedzenia komisji likwidacyjnej sposobu fizycznej likwidacji środków trwałych lub wyposażenia, zgodnie z § 4 i § 5 załącznika numer 1 do Zarządzenia nr 1/XI/2012 Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowskich Górach z dnia 6 listopada 2012 roku w sprawie powołania stałej Komisji Likwidacyjnej i regulaminu jej pracy podczas przeprowadzania Likwidacji środków trwałych i wyposażenia stanowiących własność Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz § 2 ust. 7 załącznika do uchwały nr 179/886/2012 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 10 lipca 2012 roku w sprawie przyjęcia „Zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”, 
6.opracowanie i wdrożenie zasad dokumentowania wykorzystania samochodu służbowego w zakresie wypełniania kart drogowych w sposób pozwalający na ustalenie zlecającego wyjazd, wskazywania godzin wyjazdu i przyjazdu oraz określenia celowości realizowanych wyjazdów, zgodnie z art. 68 ust. 2 pkt 4 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 869 ze zmianami).
       Na podstawie § 26 ust. 6 Zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznych (zarządzenie nr 97/2018 Starosty Tarnogórskiego z dnia 2.10.2018 r.), proszę o udzielenie w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.
 
 
Dokument sporządził: 
Główny specjalista w Wydziale Kontroli Bogdan Droś,
Inspektor w Wydziale Kontroli Andrzej Dembończyk
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Krystyna Kosmala

Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2020-02-04

Data wprowadzenia: 2020-02-26

Wyświetleń: 744

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2020-02-26

« POWRÓT

WYDRUK