» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu II kadencji » 2006 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 22 września 2006 r.

Uchwała nr 254/1739/2006 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 22 września 2006 roku w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach.



Symbol: 254/1739/2006

Uchwała nr 254/1739/2006

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 22 września 2006 roku

 

w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego  w Tarnowskich Górach.

 

Na podstawie art. 32, ust 2, pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) i § 2 Załącznika nr 3 do Uchwały nr XXI/184/2004 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 27 kwietnia 2004r. z późn. zm. w sprawie ustalenia zasad gospodarowania składnikami majątkowymi powiatowego zasobu nieruchomości.

 

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Ustalić obowiązki i kompetencje Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach w zakresie gospodarowania powierzonym, na podstawie umów lub poleceń służbowych, mieniem nieruchomym i ruchomym, będącym w dyspozycji jednostki w dniu podjęcia niniejszej uchwały i uzupełnionym o mienie nabyte po tej dacie.


§ 2

 

Określić obowiązki Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem:

1.       w ramach gospodarowania mieniem nieruchomym, o którym mowa w § 1:

1)       utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym, w tym:

a)       planowanie zadań remontowych na kolejne lata budżetowe.

b)       wykonywanie remontów bieżących i usuwanie awarii w zakresie rocznego planu finansowego, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i zasad zamówień publicznych.

c)       współpraca z Biurem ds. Inwestycji przy wykonywaniu remontów finansowanych bezpośrednio z budżetu jednostki nadrzędnej.

d)       wykazanie należytej staranności w bieżącym monitorowaniu stanu technicznego powierzonego mienia.

2)       realizowanie czynności wynikających z prawa budowlanego, w tym:

a)      prowadzenie książek obiektów budowlanych wraz z załącznikami,
w ilości uzgodnionej z jednostką nadrzędną.

b)      wykonywanie wszystkich niezbędnych przeglądów budynków, instalacji, sprzętu p. poż., w ilości, rodzaju i terminach przewidzianych prawem.

3)       zabezpieczenie dostawy mediów i innych usług do nieruchomości, w tym:

a)      monitorowanie zużycia mediów, wyjaśnianie przyczyn nieuzasadnionego zwiększenia zużycia.

b)      nadzorowanie właściwej realizacji zapisów podpisanych umów z dostawcami mediów.

c)      dokonywanie analiz kosztów mediów z uwzględnieniem właściwych jednostek odniesienia.

d)      bieżące monitorowanie stanu technicznego, konserwowanie wszystkich instalacji
i usuwanie awarii.

e)      utrzymanie czystości i porządku na terenie administrowanych nieruchomości.

f)        wykonywanie planów modernizacji lub wymiany instalacji.

4)       wykonywanie innych czynności administracyjnych, w  tym:

a)      udostępnianie pomieszczeń i innych składników nieruchomości osobom trzecim, w czasie gdy są one zbędne dla realizacji zadań własnych jednostki i innych jednostek organizacyjnych Powiatu, zgodnie z zasadami określonymi przez jednostkę nadrzędną w aktualnie obowiązujących właściwych uchwałach.

b)      informowanie Zarządu Powiatu o dewastacji mienia przez osoby trzecie,

c)      w sytuacjach nagłych, zagrażających zdrowiu lub życiu ludzi oraz w razie utraty mienia zawiadamianie Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego.

d)      przekazanie informacji do Wydziału Gospodarki Mieniem o mieniu przeznaczonym do ubezpieczenia.

 

 

2.       W ramach gospodarowania mieniem ruchomym, o którym mowa w § 1:

1)       uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym:

a)      planowanie zakupów mienia ruchomego do wysokości rocznego planu finansowego jednostki.

2)       prowadzenie ewidencji mienia, w tym:

a)      prowadzenie ewidencji księgowej wszystkich składników majątkowych zgodnie
z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości.

b)      nadawanie numerów inwentaryzacyjnych wszystkim składnikom majątkowym, przed wprowadzeniem ich do użytkowania, zgodnie z przyjętymi przez jednostkę zasadami prowadzenia rachunkowości.

c)      dokonywanie okresowych spisów z natury i właściwych korekt w ewidencji księgowej.

3)       likwidacja mienia zbędnego zgodnie z zasadami określonymi przez jednostkę nadrzędną w aktualnie obowiązujących uchwałach.

 

§ 3

 

Określić kompetencje Dyrektora w zakresie gospodarowania mieniem:

1.       w ramach gospodarowania mieniem nieruchomym, o którym mowa w § 1:

1)    utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym, w tym:

a)      wnioskowanie o umieszczenie w planie remontów jednostki nadrzędnej na dany rok budżetowy, zadań remontowych wynikających z potrzeb jednostki organizacyjnej.

b)      podpisywanie umów z dostawcami materiałów  i usług do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.

2)       realizowanie czynności wynikających z prawa budowlanego, w tym:

a)      podpisywanie umów z dostawcami usług (z wyjątkiem usług finansowanych bezpośrednio ze środków jednostki nadrzędnej) do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.

3)       zabezpieczenie dostawy mediów i innych usług do nieruchomości, w tym:

a)      podpisywanie umów z dostawcami mediów i usług komunalnych i zlecanie usunięcia awarii do wysokości rocznego planu finansowego jednostki organizacyjnej,
z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.

b)      wnioskowanie o umieszczenie w planie remontów jednostki nadrzędnej na dany rok budżetowy, zadań remontowych wynikających z potrzeb jednostki organizacyjnej w zakresie modernizacji i wymiany instalacji.

4)       wykonywanie innych czynności administracyjnych:

a)      podpisywanie umów udostępnienia w imieniu Powiatu Tarnogórskiego, z wyłączeniem umów najmu i dzierżawy składników majątkowych.

b)      proponowanie niestandardowych rozwiązań gospodarowania pomieszczeniami
i innymi składnikami nieruchomości, w czasie gdy są one zbędne dla realizacji zadań własnych.

2.       w ramach gospodarowania mieniem ruchomym, o którym mowa w § 1:

1)            uzasadnione nabywanie mienia ruchomego, w tym:

a)       podejmowanie zobowiązań finansowych na zasadach „Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez powiatowe jednostki organizacyjne” wprowadzonego Uchwałą nr 93/655/2004 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 14 czerwca 2004r. zgodnie z rocznym planem finansowym jednostki, z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.

2)       likwidacja mienia zbędnego:

a)      planowanie przeznaczenia składników majątkowych zbędnych dla realizacji zadań własnych jednostki.

b)      wnioskowanie do jednostki nadrzędnej o akceptację zmiany przeznaczenia składników majątkowych.

 

§ 4

 

1.       Dyrektor jest obowiązany do przedstawiania Zarządowi Powiatu pisemnego sprawozdania z realizacji wykonanych zadań nałożonych niniejszą uchwałą, nie później niż do końca pierwszego kwartału roku następującego po okresie sprawozdawczym.

2.       Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 winno obejmować cały rok kalendarzowy.

 

 

 

§ 5

 

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Zakładu Budżetowego  w Tarnowskich Górach.

 

§ 6

 

Traci moc uchwała nr 217/1498/2006 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia
13 marca 2006 roku w sprawie ustalenia obowiązków i kompetencji w zakresie gospodarowania powierzonym mieniem dla Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego w Tarnowskich Górach.

 

§ 7

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska

Data wprowadzenia: 2006-10-06

Wyświetleń: 1335

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2006-10-06

« POWRÓT

WYDRUK