» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu II kadencji » 2006 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 24 listopada 2006 r.

Uchwała nr 266/1795/2006 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia 24 listopada 2006 roku w sprawie przyjęcia „Zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”



Symbol: 266/1795/2006

Uchwała nr 266/1795/2006

Zarządu Powiatu

Tarnogórskiego

z dnia 24 listopada 2006 roku  

 

w sprawie przyjęcia „Zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”

 

Na podstawie art. 32, ust 2, pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.).

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

Przyjąć „Zasady przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań
w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego” w następującej treści:

 

 

ZASADY PRZEPROWADZANIA LIKWIDACJI RUCHOMOŚCI ZBĘDNYCH DO REALIZACJI ZADAŃ W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH POWIATU TARNOGÓRSKIEGO

 

§ 1.

1. Niniejsze zasady systematyzują czynności związane z likwidacją majątku ruchomego
w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego.

2. Niniejsze zasady dotyczą składników majątku ruchomego, będących własnością Powiatu Tarnogórskiego, które stały się zbędne do realizacji zadań lub nie można z nich korzystać ze względu na techniczne zużycie bądź ich nieprzydatność wynikającą z innych przyczyn.

 

§ 2.

1. Dla przeprowadzenia procesu likwidacji kierownik jednostki organizacyjnej stosownym zarządzeniem powołuje komisję likwidacyjną i wprowadza w życie regulamin pracy komisji.

 

2.    Do zadań komisji likwidacyjnej należy:

       a)  przyjęcie wniosku o likwidację składnika majątkowego od osoby odpowiedzialnej w jednostce  za dany składnik majątkowy,

       b)  analiza wniosku i spisanie protokołu likwidacyjnego,

       c)  przekazanie protokołu, po jego zatwierdzeniu przez kierownika jednostki, zgodnie z obiegiem dokumentacji księgowej obowiązującym w danej   jednostce organizacyjnej,

       d)  kontynuowanie likwidacji zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie pracy komisji.

3.  W trakcie analizy wniosku o likwidację składnika majątkowego komisja likwidacyjna może podjąć decyzję o:

       a)  przydatności składnika majątkowego do dalszej eksploatacji,

       b)  nieprzydatności składnika majątkowego do dalszej eksploatacji.

4. W przypadku określenia  przez  komisję  przydatności  składnika  majątkowego  do  dalszej eksploatacji, kierownik jednostki ma obowiązek:

a)   ustalić wartość rynkową składnika majątkowego na podstawie przeciętnych cen stosowanych
w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia

b)   przesłać pisemną propozycję do innych jednostek organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego,
w której określi możliwość przekazania zbędnego składnika majątkowego. Informacja powinna zawierać co najmniej nazwę składnika majątkowego, wraz z cechami użytkowymi, opisem stanu technicznego, wartość rynkową,

c)   wykonać  po upływie 14 dni od daty wysłania propozycji etapy niniejszej procedury, opisane
w § 2 ust. 5 i 6

5.  W przypadku  przyjęcia  propozycji przekazania do innej jednostki, jednostka  przekazująca
 i  przejmująca spisują protokół zdawczo-odbiorczy i przygotowują dowody księgowe związane
z ruchem składników majątkowych.

6.  W przypadku braku oferty przejęcia składnika majątkowego przez inne jednostki organizacyjne Powiatu  kierownik jednostki podejmuje decyzję o przeznaczeniu składnika majątkowego do sprzedaży i wykonuje działania opisane w § 3.

7. W przypadku określenia przez komisję nieprzydatności składnika majątkowego do dalszej eksploatacji, kierownik jednostki ma obowiązek dokonać jego fizycznej likwidacji, zgodnie ze sposobem określonym przez komisję w protokole likwidacyjnym.

 

§ 3.

1.       W sytuacji określonej w § 2 pkt 6 kierownik jednostki przeprowadza sprzedaż ruchomości.

2.       Jeśli wartość rynkowa składnika majątkowego przeznaczonego do likwidacji wynosi powyżej 3000,00 PLN, kierownik jednostki jest zobowiązany ogłosić przetarg na sprzedaż ruchomości.

3.       Celem przeprowadzenia przetargu kierownik jednostki powołuje komisję przetargową, która pracuje zgodnie z obowiązującym w jednostce regulaminem przeprowadzania przetargów na sprzedaż ruchomości.

4.       Sprzedaż przez jednostkę organizacyjną składnika majątku ruchomego o wartości  rynkowej przekraczającej kwotę 10 000,00 PLN może nastąpić po uzyskaniu zgody Zarządu Powiatu.

5.       Celem uzyskania zgody Zarządu Powiatu kierownik jednostki organizacyjnej przesyła do Zarządu Powiatu wniosek o wyrażenie zgody na sprzedaż, do którego dołącza protokół z prac komisji likwidacyjnej wraz z wyliczeniem dotyczącym ustalenia wartości rynkowej składników przeznaczonych do sprzedaży.

 

§ 4

1. Celem przeprowadzenia transakcji sprzedaży składnika majątkowego kierownik jednostki organizacyjnej, po wyłonieniu kupującego w trybie przetargowym lub bezprzetargowym,  sporządza umowę sprzedaży, która powinna zawierać zapisy mówiące o:

a)      tytule umowy wraz z kolejnym jej numerem,

b)      stronach umowy,

c)      podstawie prawnej zawarcia umowy,

d)      przedmiocie umowy,

e)      cenie i sposobie dokonania zapłaty,

f)        wydaniu przedmiotu umowy za protokołem zdawczo-odbiorczym,

g)      oświadczeniu sprzedającego o:

       -  prawie własności do przedmiotu umowy i obciążeniach na nim ciążących,

- braku odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia związane z przedmiotem umowy po jego wydaniu kupującemu,

h)      oświadczeniu kupującego o:

- zapoznaniu się ze stanem technicznym przedmiotu sprzedaży i nie zgłaszaniu co do niego zastrzeżeń,

- obowiązku poniesienia przez kupującego kosztów związanych z transakcją, w tym kosztów odbioru przedmiotu umowy i zapłaty podatków lub opłat,

i)        terminie odbioru przedmiotu umowy,

j)        opłacie za bezumowne przechowanie przedmiotu umowy w razie upływu terminu wymienionego w ust. i),

k)      rozstrzyganiu przez strony o sprawach nieuregulowanych w umowie sprzedaży na podstawie Kodeksu cywilnego,

l)        zastrzeżeniu iż wszelkie zmiany do umowy wymagają formy pisemnej,

2.   Stronami w umowie powinien być Powiat Tarnogórski i kupujący.

3.  Opłata za bezumowne przechowanie przedmiotu umowy stanowi równowartość jego kosztów zabezpieczenia przed uszkodzeniem. Kierownik danej jednostki organizacyjnej informuje kupującego  o opłacie za bezumowne przechowanie najpóźniej w dniu podpisania umowy sprzedaży.

4.  Upoważnia się kierowników jednostek organizacyjnych do podpisywania w imieniu Powiatu Tarnogórskiego umów sprzedaży składników majątkowych zbywanych w trybach określonych niniejszą uchwałą.

5.   Przed wydaniem składnika majątkowego kupującemu, kierownik jednostki organizacyjnej powinien dysponować dwustronnie podpisaną umową sprzedaży oraz dowodem wpłaty należności określonej w umowie.

6.    Przedmiot sprzedaży wydaje się za protokołem zdawczo-odbiorczym.

7.    Przychód  uzyskany ze sprzedaży należy przekazać do budżetu Powiatu.

 

§ 5

1.       Konsekwencją przeprowadzenia procesu likwidacji środka trwałego jest skreślenie go  z ewidencji księgowej i jego fizyczne usunięcie z terenu pozostającego we władaniu jednostki organizacyjnej.

2.       Po każdej przeprowadzonej fizycznej likwidacji lub dokonaniu sprzedaży środka trwałego kierownik jednostki organizacyjnej przesyła do Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach właściwą informację, celem dokonania korekty polisy ubezpieczeniowej.

 

§ 2

Zasady określone w § 1 niniejszej uchwały stosuje się także do zbycia zwierząt,
z zastrzeżeniem zapisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt.

 

§ 3

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu.

 

§ 4

Traci moc uchwała Zarządu Powiatu nr 215/1485/2006 z dnia 1 marca 2006 roku w sprawie przyjęcia „Zasad przeprowadzania likwidacji ruchomości zbędnych do realizacji zadań
w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tarnogórskiego”.

 

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Dominika Jankowska

Data wprowadzenia: 2006-12-07

Wyświetleń: 1580

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Dominika Jankowska, dnia: 2006-12-07

« POWRÓT

WYDRUK