» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2007

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-29/07

Tarnowskie Góry, dnia 10 września 2007 r.


SKO.0913-29/07

SZANOWNA PANI
mgr Ewa Brachaczek
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

        Na podstawie § 14 ust. 1-3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Urzędzie Pracy, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w październiku 2006 roku oraz w maju 2007 roku, w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. nie prowadzeniu ewidencji szczegółowej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" z podziałem na subkonto dochodów i wydatków budżetowych, co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142 poz. 1020);
2. ujmowaniu w księgach rachunkowych daty dokonania operacji gospodarczej niezgodnej z datą która widnieje na dowodzie księgowym, stwierdzającym dokonanie operacji, co jest niezgodne z przepisem art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
3. ujmowaniu w księgach rachunkowych dowodów księgowych po upływie okresu sprawozdawczego, w którym nastąpiły dane zdarzenia gospodarcze, naruszając postanowienia art. 20 ust. 1 ustawy o rachunkowości;
4. ewidencjonowaniu umorzenia (konto 072) zakupionego rejestratora cyfrowego w korespondencji z kontem 013 - "Pozostałe środki trwałe", naruszając przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych;
5. nie stosowaniu ewidencji szczegółowej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych na koncie 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" dokonując księgowania środków pobranych do kasy, na realizację wydatków budżetowych, z rachunku bankowego budżetu, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych;
6. nieprawidłowym klasyfikowaniu wydatków:
a) dotyczących przesyłki wydawnictwa w paragrafie 4210 - "Zakup materiałów i wyposażenia",
b) na zakup wody dla pracowników w paragrafie 4300 - "Zakup usług pozostałych",
c) związanych z konserwacją kserokopiarki w paragrafie 4210 - "Zakup materiałów i wyposażenia",
d) na zakup płyt DVD-R w paragrafie 4210 - "Zakup materiałów i wyposażenia",
co naruszyło przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 107 poz. 726 z późn. zm.).
      W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak: SKO.0913-29/07, zobowiązuję do:
1. prowadzenia ewidencji szczegółowej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" z podziałem na subkonto dochodów i wydatków budżetowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142 poz. 1020);
2. dokonywania zapisów księgowych w sposób zgodny z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
3. wprowadzania do ksiąg rachunkowych danego okresu sprawozdawczego każdego zdarzenia, które nastąpiło w tym okresie, stosownie do przepisów art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
4. ewidencjonowania umorzenia zakupionych pozostałych środków trwałych na stronie Ma konta 072 - "Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" w korespondencji z kontem 400 - "Koszty według rodzajów i ich rozliczenie", zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 142 poz.1020);
5. stosowania ewidencji szczegółowej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych na koncie 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" dokonując księgowania środków pobranych do kasy, na realizację wydatków budżetowych, z rachunku bankowego budżetu, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych;
6. prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów
i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 z póżn. zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków związanych z: przesyłką wydawnictw w paragrafie 430 - "Zakup usług pozostałych", przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy związanych z zakupem posiłków profilaktycznych i napojów w paragrafie 302 - "Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń", usługami konserwacji kserokopiarki w paragrafie 427 - "Zakup usług remontowych", zakupem płyt DVD-R w paragrafie 475 - "Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji", z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną
do paragrafu.
      Jednocześnie oczekuję od Pani Dyrektor w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2007-09-10)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data wprowadzenia: 2007-09-17

Wyświetleń: 1524

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2007-09-17

« POWRÓT

WYDRUK