» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2007 rok

Zarządzenie Starosty Powiatu Tarnogórskiego nr 11/2007 z dnia 6 luty 2007 r. ws. przyjmowania korespondencji przez Sekretariaty Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Geodety Powiatowego i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami



Symbol: EO.0716-6/2/07

ZARZĄDZENIE Nr  11/2007
STAROSTY POWIATU TARNOGÓRSKIEGO
Z DNIA  6 lutego 2007 r.

w sprawie przyjmowania korespondencji przez Sekretariaty Powiatowego Zespołu
ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Geodety Powiatowego
i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami.

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. DZ.U. nr 142, poz. 1592 z 2001 r . z późn. zm.), § 55 ust. 1 Statutu Powiatu Tarnogórskiego oraz § 54 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz.U. nr 160, poz. 1074 z późn. zm.).

W związku z wprowadzeniem z dniem 12 lutego 2007 r. elektronicznego systemu obiegu spraw i dokumentów

zarządzam co następuje:

§ 1

Wyodrębnia się w następujących komórkach organizacyjnych:
1. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
2. Geodeta Powiatowy,
3. Wydział Gospodarki Nieruchomościami
stanowiska pracy pod nazwą
1. „Sekretariat Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności”,
2. „Sekretariat Geodety Powiatowego”
3. „Sekretariat Wydziału Gospodarki Nieruchomościami”, dalej zwane Sekretariatami VZO, SG i GG,  z lokalizacją w budynkach Starostwa Powiatowego przy ul. Sienkiewicza 16  i ul. A. Mickiewicza 41 w Tarnowskich Górach.

PRZYJMOWANIE KORESPONDENCJI

§ 2

1. Sekretariat VZO może przyjmować korespondencję adresowaną do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, dotyczącą spraw związanych z działaniem tej komórki, bezpośrednio składaną przez interesantów, taką jak:
1.1. wnioski o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
1.2. wnioski o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności,
1.3. odwołania.
Korespondencja ta jest rejestrowana w elektronicznym rejestrze kancelaryjnym i kierowana do przewodniczącego VZO.

2. Sekretariat SG może przyjmować korespondencję adresowaną do Geodety Powiatowego dotyczącą spraw związanych z działaniem tej komórki, bezpośrednio składaną przez petentów, donoszoną z organów sądowych oraz od komornika, taką jak:
2.1. dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmian w Operacie Ewidencji Gruntów i Budynków:
a) prawomocne odpisy z ksiąg wieczystych,
b) akty notarialne,
c) prawomocne postanowienia sądów rejonowych (spadkowe i inne),
d) decyzje dotyczące podziału gruntów, decyzje rozgraniczeniowe,
e) decyzje uwłaszczeniowe Wojewody Śląskiego,
f) zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego.
Korespondencja ta jest rejestrowana w systemie komputerowym KATASTER WZ w zbiorze „Dokumenty”.
2.2. wnioski stanowiące zamówienie wypisu z Operatu Ewidencji Gruntów
 i Budynków oraz wnioski o sporządzenie dokumentów dla sądu rejonowego,
Korespondencja ta jest rejestrowana w komputerowym „Rejestrze Zleceń - SGK”.
2.3. wnioski stanowiące zamówienie map, zgłoszenia geodezyjne
i dokumentację złożoną w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,
Korespondencja ta jest rejestrowana w komputerowym „Rejestrze Zleceń - SGZ”.
2.4. wydanie decyzji klasyfikacyjnych,
2.5. wnioski stron o wyjaśnienie spraw.
Korespondencja ta jest rejestrowana w elektronicznym rejestrze kancelaryjnym.
Korespondencja wymieniona w ppkt. 2.1., 2.2., 2.3., 2.4 kierowana jest do Geodety Powiatowego. Korespondencja wymieniona w ppkt. 2.5. kierowana jest do Starosty Powiatu.

3. Sekretariat GG może przyjmować korespondencję adresowaną do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami dotyczącą spraw związanych z działaniem tej komórki, bezpośrednio składaną przez petentów, taką jak:
3.1. wnioski o zwrot nieruchomości,
3.2. wnioski dotyczące opłat z tytułu użytkowania wieczystego  nieruchomości Skarbu   Państwa,
3.3. wnioski o odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne,
3.4. wnioski o wyłączenie gruntu z produkcji rolniczej,
3.5. wnioski o sprostowanie aktów własności ziemi,
3.6. wnioski o zgodę na wycięcie drzew na gruntach Skarbu Państwa,
3.7. zawiadomienia o okazaniu granic,
3.8. wnioski o oddanie w trwały zarząd, dzierżawę lub najem nieruchomości Skarbu Państwa,
3.9. wnioski o sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa,
3.10. wnioski o sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa użytkownikowi wieczystemu.
Korespondencja ta jest rejestrowana w elektronicznym rejestrze kancelaryjnym.
Korespondencja wymieniona w ppkt. 3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.10. kierowana jest do  właściwego szefa pionu. Korespondencja wymieniona
w ppkt. 3.1., 3.8., 3.9. kierowana jest do Starosty Powiatu.

4. Korespondencję przyjmowaną bezpośrednio przez Sekretariat VZO i GG pracownik Sekretariatu opatruje w lewym górnym rogu pieczątką wpływu
z nazwą sekretariatu i komórki oraz wpisuje w obrębie pieczątki numer nadany danej korespondencji odpowiadający kolejnemu numerowi z elektronicznego rejestru kancelaryjnego.
5. Korespondencję przyjmowaną bezpośrednio przez Sekretariat SG, pracownik Sekretariatu opatruje w lewym górnym rogu pieczątką wpływu z nazwą sekretariatu i komórki oraz wpisuje w obrębie pieczątki numer nadany danej korespondencji odpowiadający kolejnemu numerowi z elektronicznego rejestru kancelaryjnego/numer rejestru KATASTER WZ,  rejestr Zleceń SGK lub rejestru Zleceń SGZ.

§ 3

W przypadku, gdy w korespondencji przyjętej przez Sekretariaty VZO, SG i GG znajdzie się dokument adresowany do Starosty, Wicestarosty, Członka Zarządu, Sekretarza, Skarbnika lub innej komórki organizacyjnej lub jest związany
z zakresem działania innej komórki organizacyjnej Starostwa, Sekretariaty VZO, SG i GG zobowiązane są niezwłocznie przekazać go do Kancelarii Starostwa lub w przypadku braku takiej możliwości niezwłocznie poinformować o tym fakcie Kancelarię Starostwa.

§ 4

W przypadku odbioru oryginałów dokumentacji komorniczej Sekretariaty SG i GG zobowiązane są do wywieszania na tablicy ogłoszeń postanowień komorniczych lub innych pism, w stosunku, do których istnieje obowiązek ich ogłaszania – na okres w nich wskazany, a po ich zdjęciu pracownik Sekretariatu powinien niezwłocznie ją przekazać do Kancelarii Starostwa z opatrzoną podpisem informacją o czasie wywieszenia, celem zarejestrowania ww. dokumentacji
w Rejestrze ogłoszeń.

§ 5

Pozostałą korespondencję (oryginały) dotyczącą spraw z zakresu działania Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Geodety Powiatowego i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami pracownicy Sekretariatów VZO, SG i GG odbierają w Kancelarii Starostwa rano oraz w razie konieczności po otrzymaniu stosownej informacji z Kancelarii Starostwa. Korespondencja ta może być także dostarczana do Sekretariatów VZO, SG i GG przez pracownika Kancelarii.

WPIS DO REJESTRU

§ 6

1. Każdą korespondencję przyjmowaną bezpośrednio przez Sekretariaty VZO, SG i GG, o której mowa w § 2 pracownicy Sekretariatów VZO, SG i GG rejestrują w elektronicznym rejestrze kancelaryjnym.
2. Sekretariat SG dokonuje wpisu do rejestru kancelaryjnego:
2.1. korespondencji ujętej w dniu rejestracji w systemie KATASTER WZ
w zbiorze „Dokumenty” pod jednym numerem, określając ten wpis jako
SGK-Id nr....... nr............,
2.2. korespondencji ujętej w dniu rejestracji w Rejestrze zleceń SGK pod jednym numerem, określając ten wpis jako SGK nr............. nr.............,
2.3. korespondencji ujętej w dniu rejestracji w Rejestrze zleceń SGZ pod jednym numerem, określając ten wpis jako SGZ nr............. nr.............,
2.4. korespondencji wymienionej w § 2, pkt. 1, ppkt 1.4 bezpośrednio
w elektronicznym rejestrze kancelaryjnym.

WYSYŁKA KORESPONDENCJI

§ 7

1. Korespondencję do podpisu Starosty składa się w Sekretariacie Starosty, natomiast korespondencję opatrzoną podpisem Członka Zarządu nadzorującego pracę danej komórki organizacyjnej lub pozostałych osób upoważnionych do podpisywania pism, należy składać w Kancelarii Starostwa do godziny 1400. Korespondencja złożona do wysyłki po tej godzinie będzie wysłana następnego dnia roboczego.
2. Korespondencję przeznaczoną do wysłania drogą elektroniczną, po zaakceptowaniu przez naczelnika/kierownika komórki organizacyjnej, właściwego szefa pionu i Starosty, komórka organizacyjna, która ją przygotowała wysyła drogą elektroniczną do odbiorcy.

§ 8

Do korespondencji, o której mowa w § 7, przeznaczonej do wysyłki należy dołączyć prawidłowo zaadresowaną kopertę (koperty) w razie konieczności wraz ze zwrotką.

§ 9

W sprawach nie objętych zarządzeniem ma zastosowanie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.12.1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz.U. nr 160, poz. 1074 z późn. zm.).

§ 10

Uchyla się zarządzenie Starosty Powiatu nr 4/2005 z dnia 19 stycznia 2005 r.
w sprawie przyjmowania korespondencji przez Sekretariaty Geodety Powiatowego i Wydziału  Gospodarki Nieruchomościami.

§ 11

Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Dokument utworzono: Wydział Organizacyjny
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego - Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data wprowadzenia: 2007-02-08

Wyświetleń: 1435

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2007-02-08

« POWRÓT

WYDRUK