» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Komórki organizacyjne Starostwa » Biuro Bezpieczeństwa Publicznego

Kompetencje Biura Bezpieczeństwa Publicznego


Symbol: SR.0716-34/06

§ 58


Biuro Bezpieczeństwa Publicznego.


1. Do obowiązków Biura należy między innymi:
1). w zakresie ochrony informacji niejawnych:
a. zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b. ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
c. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie
tych informacji,
d. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,
e. przeprowadzanie zwykłego postępowania sprawdzającego na pisemne polecenie Starosty wobec osób zajmujących stanowiska (wykonujących rodzaj pracy), z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych,
f. szkolenie pracowników dopuszczonych do prac związanych z dostępem do informacji niejawnych,
g. sprawowanie nadzoru nad działaniem kancelarii tajnej,
h. podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia ewentualnych przypadków naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
2). w zakresie służb, straży i reagowania kryzysowego:
a. współpraca i koordynacja zadań z powiatowymi służbami, strażą, urzędami miast i gmin
na terenie powiatu oraz organizacjami pozarządowymi,
b. ocena możliwych zagrożeń na obszarze powiatu, zapobieganie i przeciwdziałanie
tym zagrożeniom,
c. opracowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zapobiegania i likwidacji skutków zagrożeń (zdarzeń) oraz zapewnianie warunków wykonywania przez Starostę zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
d. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa, ochrony życia i mienia mieszkańców,
e. monitorowanie napięć społecznych w regionie,
3). kompetencje wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
a. uzgadnianie warunków zabudowy,
b. uzgadnianie projektów studium i planów zagospodarowania przestrzennego,
4). zadania wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP w zakresie spraw wojskowych i obronnych tj.:
a. organizacja i prowadzenie poboru:
- ustalanie składów i przedstawianie wojewodzie propozycji do powołania powiatowej komisji lekarskiej i powiatowej komisji poborowej,
- organizacja poboru i zabezpieczenie warunków do pracy powiatowej komisji lekarskiej
i powiatowej komisji poborowej,
- opracowywanie, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji powiatowej komisji lekarskiej oraz obsługa administracyjna tej komisji,
- opracowywanie, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji powiatowej komisji poborowej oraz obsługa administracyjna tej komisji w zakresie orzekania o udzielaniu poborowym odroczeń zasadniczej służby wojskowej i orzekaniu o skierowaniu poborowych do służby zastępczej,
- właściwe gospodarowanie środkami finansowymi przekazanymi w ramach dotacji celowej na organizację tego zadania.
b. organizacja i prowadzenie akcji kurierskiej:
- opracowanie i systematyczna aktualizacja dokumentacji akcji kurierskiej,
- szkolenie i organizacja treningów dla osób realizujących zadania w ramach akcji kurierskiej,
- nadzór nad organizacją akcji kurierskiej w gminach powiatu,
- utrzymywanie ścisłego współdziałania z wojskowym komendantem uzupełnień w zakresie realizacji zadań związanych z mobilizacyjnym uzupełnieniem jednostek wojskowych.
c. organizacja działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej:
- opracowanie planu obrony cywilnej powiatu oraz opiniowanie planów gminnych,
- opracowanie i uzgadnianie planów działania,
- planowanie, organizacja i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- tworzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- koordynacja działań w zakresie planów ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
- koordynacja działań w zakresie planowania zapewnienia ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
- wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy,
- właściwe gospodarowanie środkami finansowymi przekazanymi w ramach dotacji celowej na organizację tego zadania.
d. realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obrony cywilnej i akcji kurierskiej:
- planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych dla zabezpieczenia realizacji zadań w zakresie obrony cywilnej i akcji kurierskiej,
- występowanie do właściwych wójtów gmin i burmistrzów miast o nałożenie tych świadczeń,
- systematyczny nadzór i aktualizacja jakości nałożonych świadczeń.
5). zadania w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
a. współuczestniczenie w budowaniu i realizacji "Powiatowego programu zapobiegania przestępczości, ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego",
b. koordynowanie współdziałania pomiędzy samorządami gmin i powiatu w zakresie doskonalenia form i metod współpracy ze społecznością lokalną w realizacji zadań zawartych w ww. programie,
c. organizowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży,
d. przedstawianie Staroście diagnozy, prognozy, wniosków i propozycji zmierzających do utrzymania stanu bezpieczeństwa i porządku,
e. współuczestniczenie w realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa i porządku zawartych pomiędzy Komendantem Powiatowym Policji a Starostą. Sporządzanie sprawozdań, wniosków
i propozycji zmierzających do doskonalenia zasad współpracy w tym przedmiocie,
f. zajmowanie się całokształtem działań podejmowanych przez Powiat w zakresie bezpieczeństwa (zgodnie z kompetencjami Starosty) polegających na skoordynowaniu współpracy pomiędzy instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
g. reprezentowanie Starosty w szkoleniach na rzecz bezpieczeństwa (konferencje, seminaria),
h. udział w edukacji w zakresie bezpieczeństwa, celem realizowania przedsięwzięć zawartych
w strategii wojewódzkiej,
i. obsługa administracyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

 



Osoba wprowadzająca dokument: Janusz Bentkowski

Data wprowadzenia: 2006-06-23

Wyświetleń: 842

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

« POWRÓT