» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2008

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO-0913-17/08

Tarnowskie Góry, dnia 04.08.2008 roku


SKO.0913-17/08


                                                         SZANOWNA PANI
                                                           inż. Irena Hrynkiewicz
                                                           Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

       Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani Inspektor niniejsze wystąpienie pokontrolne.
       W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) Nieprawidłowym sklasyfikowaniu wydatku w podziale na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej tj. usługi pocztowej w paragrafie 4210 "Zakup materiałów i wyposażenia",
2) Zaciągnięciu zobowiązania, a następnie dokonaniu wydatku bez posiadania w planie finansowym środków przeznaczonych na ten cel, czym naruszono zasady gospodarki finansowej określone w art. 189 ust. 1 w związku z art. 138 ust. 3 oraz art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z poźn. zm.),
3) Nieterminowym regulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług, co jest niezgodne z art. 35 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku, nr 249 poz. 2104 ze zm.),
4) Ewidencjonowaniu wynagrodzeń pracowników po stronie Ma konta 231 - "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń" w kwocie netto, tj. w kwocie do wypłaty, co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.).
5) Nie ewidencjonowaniu środków pieniężnych pobranych z rachunku bankowego do kasy na realizację wydatków budżetowych w ewidencji analitycznej prowadzonej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych do konta 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" w wyniku, czego kwoty wykonanych wydatków w sprawozdaniu Rb-28S zostały wykazane na podstawie danych z ewidencji analitycznej prowadzonej do konta 101 - "Kasa" oraz ewidencji analitycznej prowadzonej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", co jest niezgodne z § 8 ust. 2 pkt. 3 załącznika nr 34 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. nr 115 poz. 781 z 2006 r. z zm) i rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.),
6) Niezgodnym z wyciągiem bankowym ujęciu w księgach rachunkowych zdarzenia związanego ze zwrotem poniesionych wydatków z tytułu zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych tj. nie zachowano zgodności zapisów na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" z zapisami w księgowości banku w skutek dokonania ewidencji wpływu kwoty zapisem ujemnych po stronie Ma konta 130, czym naruszono przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.).

      W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-17/08, zobowiązuję do:

1) Prawidłowego klasyfikowania poniesionych wydatków w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r., nr 107, poz. 726 ze zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków związanych z zakupem usług pocztowych w paragrafie 4300 "Zakup usług pozostałych".
2) Dokonywania wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym, z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem mając na uwadze art. 189 ust. 1 w związku z art. 138 ust. 3 oraz art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z poźn. zm.).
3) Terminowego regulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług.
4) Ewidencjonowania zobowiązań jednostki z tytułu wynagrodzeń po stronie Ma konta 231 - "Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.).
5) Ewidencjonowania środków pieniężnych pobranych z rachunku bankowego do kasy na realizację wydatków budżetowych w ewidencji analitycznej prowadzonej według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych do konta 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", a ponadto do wykazywania kwot zrealizowanych wydatków w sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego wyłącznie na podstawie danych księgowości analitycznej prowadzonej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", mając na uwadze § 8 ust. 2 pkt. 3 załącznika nr 34 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. nr 115 poz. 781 z 2006 r. z zm) i rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.).
6) Ewidencjonowania wpływów na rachunek bankowy po stronie Wn konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych", zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 roku nr 142 poz. 1020 ze zm.), a w przypadku błędnych zapisów, zwrotów nadpłat, korekt wprowadzania dodatkowo technicznego zapisu ujemnego w celu zachowania czystości obrotów na tym koncie.

      Jednocześnie oczekuję od Pani Inspektor, w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2008-08-04)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Łukasz Mazik

Data wprowadzenia: 2008-08-06

Wyświetleń: 1674

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Łukasz Mazik, dnia: 2008-08-06

« POWRÓT

WYDRUK