» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2008

Wystąpienie pokontrolne - Dom Pomocy Społecznej w Miedarach



Symbol: SKO.0913-24/08

Tarnowskie Góry, dnia 19 listopada 2008 r.


SKO.0913-24/08

                                                                        SZANOWNY PAN
                                                                       mgr Józef Goniwiecha 
                                                                       Dyrektor Domu Pomocy
                                                                       Społecznej w Miedarach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


     Na podstawie § 14 ust. 1-3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Domu Pomocy Społecznej w Miedarach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
     W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej" stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą tj. w lipcu 2008 roku oraz w sierpniu 2008 roku, w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1. ujmowaniu w księgach rachunkowych dowodów księgowych w innym okresie sprawozdawczym, niż dane zdarzenia gospodarcze nastąpiły, naruszając postanowienia art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz.694 z późn. zm.);
2. niezachowaniu zasady czystości obrotów na koncie 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" przy błędnych zapisach, zwrotach nadpłat, korektach poprzez nie zastosowanie dodatkowego technicznego zapisu ujemnego, co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych; (Dz.U. z 2006 r. nr 142 poz.1020 z późn. zm.) - w trakcie kontroli nieprawidłowość usunięto;
3. nieterminowym uregulowaniu zobowiązań z tytułu dostaw i usług, co naruszyło przepis art. 35 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z poźn. zm.);
4. nieudokumentowaniu poniesionych wydatków w związku z odbyciem podróży służbowej, czym naruszono § 8a ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U. z 2002 r., nr 236, poz. 1990 z późn. zm.);
5. nieprawidłowym klasyfikowaniu wydatków:
   - na zakup znaczków pocztowych w paragrafie w paragrafie 4210 - "Zakup materiałów i wyposażenia", 
    - na szkolenie pracownika w paragrafie 4300 - "Zakup usług pozostałych",
czym naruszono przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 107, poz. 726 z póżn. zm.) - w trakcje kontroli dokonano korekty i ujęto wydatki we właściwych paragrafach klasyfikacji budżetowej;
6. niezawarciu w umowie na zakup oleju opałowego wraz z transportem w II kwartale 2008 r. wszystkich postanowień zawartych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, naruszając tym art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655, z póżn. zm.).

W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak: SKO.0913-24/08, zobowiązuję do:
1. wprowadzania do ksiąg rachunkowych okresu sprawozdawczego każdego zdarzenia, które nastąpiło w tym okresie, stosownie do przepisów art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz.694 z późn. zm.);
2. terminowego regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług, zgodnie z przepisami art. 35 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku, nr 249 poz. 2104 z późn. zm.);
3. dokumentowania poniesionych wydatków związanych z odbyciem podróży służbowej, mając na uwadze przepisy § 8a ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U. z 2002 r., nr 236, poz. 1990 z późn. zm.);
4. zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego na warunkach wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, stosowanie do przepisów art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655, z póżn. zm.).

     Jednocześnie oczekuję od Pana Dyrektora w okresie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2008-11-20)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Łukasz Mazik

Data wprowadzenia: 2008-12-01

Wyświetleń: 1514

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Łukasz Mazik, dnia: 2008-12-01

« POWRÓT

WYDRUK