» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Uchwały Zarządu Powiatu » Uchwały Zarządu Powiatu III kadencji » 2008 rok » Uchwały Zarządu Powiatu z dnia 17 marca 2008 roku

Uchwała nr 105/516/2008 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 17 marca 2008 roku w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.



Symbol: 105/516/2008

Uchwała nr 105/516/2008

Zarządu Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia 17 marca 2008 roku

 

w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

 

 

Na podstawie art. 32, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz.1592 z 2001 r. z późn. zm.).

 

 

Zarząd Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Przedstawić Radzie Powiatu w Tarnowskich Górach projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach o treści określonej w załączniku do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu Tarnogórskiego.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Załącznik do uchwały nr 105/516/2008  Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 17  marca 2008  roku

 

Uchwała nr  .........../2007

Rady Powiatu

w Tarnowskich Górach

z dnia .........................2007 roku

 

w sprawie zmiany uchwały nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

 

Na podstawie art. 35, ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.).

 

Rada Powiatu

uchwala:

 

§ 1

 

Wprowadzić zmiany w Uchwale Nr II/32/2006 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia
19 grudnia 2006 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Tarnowskich Górach w ten sposób, że

1.       § 66 otrzymuje brzmienie:

"Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należą w szczególności:

1.       kompetencje wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym:

a.       dokonywanie darowizny nieruchomości na cele publiczne oraz między Skarbem Państwa i jednostkami samorządu terytorialnego,

b.       zamiana nieruchomości (również użytkowania wieczystego) między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego,

c.       obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi,

d.       przenoszenie własności nieruchomości w formie prawem przewidzianej na rzecz państwowych osób prawnych lub państwowych jednostek organizacyjnych
na podstawie aktu o ich utworzeniu i wyposażeniu,

e.       wyrażanie zgody na zrzeczenie się przez państwową osobę prawną własności
lub użytkowania wieczystego nieruchomości,

f.         gospodarowanie zasobem Skarbu Państwa,

g.       sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,

h.       ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa,

i.         zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa w formie bezprzetargowej,

j.         wnioskowanie o podziale nieruchomości w celu zaspokojenia roszczeń wynikających
z niniejszej ustawy lub ustaw odrębnych,

k.       opiniowanie projektów podziału nieruchomości Skarbu Państwa,

l.         prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,

m.     ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości,

n.       zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości, na okres nie dłuższy niż 6 mies.,

o.       nabywanie na Skarb Państwa części nieruchomości jeżeli ograniczenie prawa własności uniemożliwia prawidłowe jej wykorzystanie,

p.       orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości na wniosek poprzednich właścicieli lub ich następców prawnych, zwrocie odszkodowania w tym także nieruchomości zamiennej,

q.       współpraca z rzeczoznawcami majątkowymi,

r.        zawiadamianie poprzedniego właściciela o zamiarze użycia nieruchomości na inny cel niż określony w decyzji o wywłaszczeniu, oraz o możliwości zwrotu,

s.       ustanawianie trwałego zarządu na rzecz jednostek organizacyjnych w drodze decyzji,

t.        wydawanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu,

u.       wydawanie decyzji o przeniesieniu trwałego zarządu pomiędzy jednostkami organizacyjnymi,

v.        ustalanie opłat za oddanie nieruchomości w trwały zarząd,

w.      orzekanie o zwrocie na rzecz jednostki organizacyjnej nakładów poniesionych na budowę, rozbudowę i przebudowę budynków w przypadku wygaśnięcia trwałego zarządu,

x.       orzekanie o odszkodowaniu za wywłaszczone nieruchomości

y.       uwłaszczanie państwowych i innych osób prawnych, orzekanie o własności budynków, budowli i urządzeń trwale z gruntem związanych,

z.       współpraca z rzeczoznawcami majątkowymi,

aa.   oddawanie w zarząd nieruchomości zajętych pod drogi powiatowe, wojewódzkie
i krajowe,

bb.   orzekanie o odszkodowaniu za szkody powstałe na nieruchomości w nagłych wypadkach losowych lub w razie klęski żywiołowej,

cc.   naliczanie opłat z tytułu udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa,

dd.   aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa oraz z tytułu trwałego zarządu,

ee.   ustalanie bonifikaty z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

ff.       zaliczanie wartości pozostawionego mienia za granicą na pokrycie ceny sprzedaży nieruchomości i opłat za użytkowanie wieczyste,

gg.   współpraca z rzeczoznawcami majątkowymi

2.       kompetencje wynikające z ustawy Kodeks Cywilny, w tym:

a.       wyrażanie zgody na zrzeczenie się własności nieruchomości,

b.       przenoszenie własności nieruchomości lub użytkowania wieczystego,

c.       rozwiązywanie umowy użytkowania wieczystego w przypadku korzystania niezgodnego z umową,

d.       oddawanie w najem i dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa;

3.       kompetencje wynikające z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, w tym:

a.       ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową,

b.       ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów,

4.       kompetencje wynikające z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów w zakresie wydawania decyzji zatwierdzającej projekt scalania lub wymiany gruntów;

5.       zadania wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

a.   uzgadnianie warunków zabudowy,

b.   uzgadnianie projektów studium i planów zagospodarowania przestrzennego,

6.       kompetencje wynikające z ustawy o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:

a.       udział w postępowaniach regulacyjnych w przedmiocie przywrócenia własności kościelnych osób prawnych, przyznania nieruchomości zamiennej bądź odszkodowania,

7.       kompetencje wynikające z ustawy o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich
w Rzeczpospolitej Polskiej, w tym:

a.       udział w postępowaniach regulacyjnych w przedmiocie przeniesienia na rzecz gminy żydowskiej lub Związku Gmin własności nieruchomości lub ich części, przyznania nieruchomości zamiennej bądź odszkodowania,

8.       kompetencje wynikające z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego
w prawo własności, w tym:

a.       wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub o jego odmowie,

b.       ustalanie opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego,

c.       wydawanie decyzji stwierdzających istnienie uprawnienia do nieodpłatnego przekształcenia (nieruchomości Skarbu Państwa),

d.       udzielanie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego.

9. kompetencje wynikające z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w tym:

a.       nieodpłatne przekazanie gruntów przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców,

10. kompetencje wynikające z ustawy o lasach, w tym:

a.       wydawanie decyzji w sprawie przekazania w zarząd Lasów Państwowych (nadleśnictw) gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu,

b.       wnioskowanie o przekazanie w użytkowanie wieczyste osobie prawnej lub innej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej,

c.       wydawanie zaświadczeń potwierdzających zarząd Państwowych Gospodarstw Leśnych w stosunku do nieruchomości Skarbu państwa stanowiących las
w rozumieniu ww. ustawy

11.   kompetencje wynikające z ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, w tym:

a.       przyznawanie własności użytkowanej działki gruntu - z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego państwu,

12.   kompetencje wynikające z dekretu o wpisywaniu w księgach hipotecznych (gruntowych) prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej, w tym:

a.       stwierdzanie, w formie zaświadczenia, że nieruchomość podlega przepisom dekretu,

b.       składanie wniosku o wpis do księgi wieczystej z odpowiednią dokumentacją,

c.       poświadczanie opisu granic na podstawie dokumentacji geodezyjnej,

13.   kompetencje wynikające z dekretu o ochronie i uregulowaniu własności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych:

a.       poświadczenie nabycia własności gospodarstwa rolnego w formie aktu nadania,

b.       składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej,

c.       zmiana obszaru nadanego gospodarstwa rolnego,

14.   kompetencje wynikające z dekretu o uwłaszczeniu i o uregulowaniu innych spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym, w tym:

a.       orzekanie o nadaniu własności dzierżawcom i o ustaleniu ceny nabycia nieruchomości,

b.       orzekanie o nabyciu własności nieruchomości oraz o ustaleniu ceny nabycia z innych tytułów niż dzierżawa,

c.       orzekanie o zwolnieniu repatriantów od obowiązku uiszczenia ceny nabycia nadanych im nieruchomości państwowych,

15.   kompetencje wynikające z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:

a.       przekazywanie w trwały zarząd Ministrowi Obrony Narodowej gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa,

b.       przejmowanie nieruchomości pozostających w zarządzie organów wojskowych zbędnych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa,

c.       uzgadnianie wprowadzenia zakazu wstępu na grunty zajęte na cele obronności,

d.       przejmowanie budynków mieszkalnych, w których większość lokali jest zamieszkana przez osoby nie będące żołnierzami zawodowymi,

e.       powierzanie Wojskowej Agencji Mieszkaniowej wykonywania prawa własności
i innych praw rzeczowych w stosunku do gruntów, budynków i lokali stanowiących własność Skarbu Państwa,

16.   kompetencje wynikające z ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w tym:

a.       powierzanie Agencji Mienia Wojskowego wykonywania prawa własności i innych praw rzeczowych Skarbu Państwa,

17.   kompetencje wynikające z ustawy Prawo wodne:

a.       wydawanie decyzji stwierdzających przejście gruntów pokrytych śródlądowymi wodami powierzchniowymi płynącymi, do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
w stosunku do którego prawa właścicielskie wykonuje Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,

b.       wydawanie decyzji stwierdzających przejście gruntów pokrytych wodami płynącymi powierzchniowymi do zasobu oraz ich wykreślanie zasobu,

c.       wydawanie decyzji o trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych właściwych do spraw gospodarowania wodami,

18.   kompetencje wynikające z ustawy o utracie mocy prawnej niektórych ksiąg wieczystych, w tym:

a.   wydawanie decyzji o nadaniu nieruchomości przez państwo,

b.   wydawanie decyzji ustalającej obciążenia, które wymagają ujawnienia w księgach wieczystych,

19.   kompetencje wynikające z ustawy o księgach wieczystych i hipotece, w tym:

a.       sporządzanie wniosków do sądu celem ujawnienia stosownych zmian w księgach wieczystych,

20.   kompetencje wynikające z ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną w zakresie ustalania w drodze decyzji o wysokości odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne,

21.   kompetencje wynikające z ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, w tym:

a.       sporządzanie wykazów nieruchomości, które na mocy odrębnych przepisów przeszły na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego,

b.       składanie wniosków wieczystoksięgowych w ww. zakresie,

c.       składanie sprawozdań z wykonania zadań nałożonych przedmiotową ustawą,

d.       prowadzenie działalności informacyjnej dla mieszkańców powiatu, w tym prowadzenie punktu informacyjno-konsultacyjnego,

22.   kompetencje wynikające z ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe", w tym:

a.       ustalanie w drodze decyzji wysokości odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, pozostające we władaniu PKP,

23.   kompetencje wynikające z ustawy o specjalnym trybie przygotowywania inwestycji w zakresie dróg krajowych, w tym:

a.       ustalanie w drodze decyzji wysokości odszkodowania,

d.       ustanawianie w drodze decyzji trwałego zarządu,

24.   zadania wynikające z ustawy o rachunkowości:

a.       prowadzenie rachunkowości księgi pn. "Skarb Państwa", zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

b.       prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dochodów osiąganych z gospodarowania nieruchomościami "Skarbu Państwa",

25.   zadania wynikające z ustawy o finansach publicznych:

a.   windykacja zaległych należności Skarbu Państwa".

 

2.       § 71 otrzymuje brzmienie:

"Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych

Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych koordynuje działalność Starostwa Powiatowego i powiatowych jednostek organizacyjnych, w tym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie i Powiatowego Urzędu Pracy, w zakresie udzielanej pomocy materialnej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w szczególności:

1.       W zakresie obsługi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych realizuje zadania związane z:

    1. udzielaniem informacji w sprawach z zakresu rehabilitacji zawodowej i  społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych,
    2. ubieganiem się o dofinansowanie środkami Funduszu projektów realizowanych przez podmioty działające na rzecz osób niepełnosprawnych,
    3. udzielaniem dofinansowania środkami Funduszu do zadań realizowanych przez osoby niepełnosprawne,
    4. inicjowaniem i prowadzeniem działań mających na celu rozpowszechnianie informacji o programach i formach pomocy realizowanych z udziałem środków Funduszu,
    5. dbałością o zapewnienie płynności finansowej środkami Funduszu,
    6. kompleksową sprawozdawczością w zakresie udzielonej pomocy materialnej ze środków Funduszu.

2.       W zakresie koordynacji działań powiatowych jednostek organizacyjnych realizuje zadania związane z:

    1. gromadzeniem, opracowywaniem i przekazywaniem Staroście i Zarządowi Powiatu informacji o sposobie dysponowania środkami finansowymi Funduszu przez powiatowe jednostki organizacyjne,
    2. ustalaniem założeń do rocznych planów rzeczowo-finansowych dotyczących realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów oraz sporządzaniem kwartalnych sprawozdań z ich wykorzystania.

3.       Współpracuje ze stowarzyszeniami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej tych osób.

4.       Zapewnia obsługę Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Tarnogórskim.

 

 

§ 2

 

W pozostałym zakresie Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach nie ulega zmianom.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Tarnowskich Górach.

 

§ 4

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.



Osoba wprowadzająca dokument: Barbara Machura

Data wprowadzenia: 2008-03-31

Wyświetleń: 1398

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Barbara Machura, dnia: 2008-03-31

« POWRÓT

WYDRUK