» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2009

Wystąpienie pokontrolne - Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-20/09

Tarnowskie Góry, dnia 14 września 2009 roku

SKO.0913-20/09

SZANOWNY PAN
mgr inż. Eugeniusz Wesołek
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach

 

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE


        Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej, udzielania zamówień publicznych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, udzielania urlopów oraz terminowość załatwiania spraw", stwierdzono, że w okresie objętym kontrolą, w kierowanej przez Pana jednostce, wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) opisaniu przyjętych w Zarządzie Dróg Powiatowych zasad klasyfikacji zdarzeń poprzez odwołanie się do treści rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 nr 142 poz. 1020 z późn. zm.), co stanowi nieprawidłową realizację obowiązku wynikającego z art.10 ust.1 pkt.3a ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
2) ewidencjonowaniu zwrotu poniesionych przez Zarząd Dróg Powiatowych kosztów z zastosowaniem dodatkowego zapisu ujemnego po obydwu stronach konta 400 "Koszty według rodzajów", co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r. nr 142 poz.1020 ze zm.);
3) wskazywaniu na niektórych dowodach źródłowych jako podstawy prawnej udzielenia zamówienia niewłaściwego przepisu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 roku nr 223, poz.1655 z późn. zm.);
4) klasyfikowaniu wydatków niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. nr 107 poz. 726 z 2006r. z późn. zm.) tj.
- zakupu "przystawki do podkakrze HT" oraz części do pilarki i kosiarki do trawy, które ujęto w paragrafie 4270 "Zakup usług remontowych",
- zakupu części samochodowych, które ujęto w paragrafie 4300 "Zakup usług pozostałych";
5) ustaleniu wartości szacunkowej zamówienia publicznego na wykonanie nakładek na wybranych odcinkach dróg powiatowych w roku 2009 na podstawie wcześniejszych zamówień o podobnym charakterze realizowanych w latach poprzednich, co jest niezgodne z art. 33 ust. 1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
6) zatrudnieniu osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy, co jest niezgodne z art.16 pkt.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., nr 223, poz.1458);
7) udzieleniu pracownikom części niewykorzystanych przez nich urlopów za 2008 rok na zasadach określonych w art.1672 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.), co jest niezgodne z art.168 Kodeksu pracy.
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-20/09, zobowiązuję do:
1) wprowadzenia pełnego opisu przyjętych w jednostce zasad klasyfikacji zdarzeń, zgodnie z art.10 ust.1 pkt.3a ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U.z 2002 r. nr 76, poz. 694 ze zm.);
2) stosowania technicznego zapisu ujemnego w celu zachowania czystości obrotów wyłącznie na koncie 130 "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r. nr 142 poz.1020 ze zm.);
3) wskazywania na dowodach źródłowych właściwego przepisu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 roku nr 223, poz.1655), jako podstawy prawnej udzielenia zamówienia;
4) prawidłowego klasyfikowania wydatków, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, a zwłaszcza do ujmowania zakupu części w paragrafie "Zakup materiałów i wyposażenia", z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu;
5) ustalania wartości szacunkowej zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych na podstawie kosztorysu inwestorskiego sporządzonego na etapie opracowania dokumentacji projektowej albo na podstawie planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym, zgodnie niezgodne z art. 33 ust. 1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
6) zatrudniania osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, zgodnie z art.16 pkt.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., nr 223, poz.1458);
7)  udzielania pracownikom urlopu na żądanie z puli urlopu wypoczynkowego przysługującego im w danym roku kalendarzowym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.).

      Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2009-09-14)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Bogdan Droś

Data dokumentu: 2009-09-14

Data wprowadzenia: 2009-09-17

Wyświetleń: 1640

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Bogdan Droś, dnia: 2009-09-17

« POWRÓT

WYDRUK