» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2009

Wystąpienie pokontrolne - Powiatowy Zakład Budżetowy w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-25/09

Tarnowskie Góry, dnia 06 listopada 2009 roku

SKO.0913-25/09

SZANOWNY PAN
mgr Jan Smętek
Dyrektor
Powiatowego Zakładu Budżetowego
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

     Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Powiatowym Zakładzie Budżetowym w Tarnowskich Górach, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
    W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej, udzielania zamówień publicznych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, udzielania urlopów oraz pobierania czynszów za najem lokali mieszkalnych", stwierdzono, że w okresie objętym kontrolą, w kierowanej przez Pana jednostce, wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) nie wykonaniu zalecenia pokontrolnego zawartego w piśmie z dnia 20 listopada 2008 roku, znak: SKO.0913-29/08, poprzez dokonywanie nierzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT za dostawę miału węglowego do kotłowni w zakresie zgodności terminu zapłaty wskazanej w fakturach z terminem określonym w umowie;
2) braku aktualizacji dokumentacji opisującej przyjęte przez Powiatowy Zakład Budżetowy zasady rachunkowości w zakresie określenia wersji oprogramowania komputerowego stosowanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych, co jest niezgodne z art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
3) opisaniu przyjętych w Powiatowym Zakładzie Budżetowym zasad klasyfikacji zdarzeń poprzez odwołanie się do treści rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 nr 142 poz. 1020 z późn. zm.), co stanowi nieprawidłową realizację obowiązku wynikającego z art.10 ust.1 pkt.3a ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
4) dodaniu do zakładowego planu kont Powiatowego Zakładu Budżetowego dwóch kont syntetycznych: 102 - "Kasa - Floreny Tarnogórskie" oraz 132 - "Rachunek bankowy - Floreny Tarnogórskie" oraz prowadzeniu na tych kontach ewidencji księgowej, co jest niezgodne z art.12 ust.1 pkt.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 nr 142 poz. 1020 z późn. zm.);
5) braku udokumentowania przeprowadzenia kontroli merytorycznej oraz kontroli zgodności z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 roku nr 223, poz.1655 z późn. zm.) niektórych dowodów źródłowych, poprzez brak podpisu pracownika Powiatowego Zakładu Budżetowego odpowiedzialnego za przeprowadzenie ww. kontroli, co stanowi naruszenie przepisu pkt.2 lit.g Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo - księgowych w Powiatowym Zakładzie Budżetowym, wprowadzonej do stosowania zarządzeniem Dyrektora PZB nr 6/2005 z 10.01.2005 roku;
6) ujęciu kosztów zakupu części do telefonu komórkowego w paragrafie 4300 "Zakup usług pozostałych", co jest niezgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 107, poz. 726 z póżn. zm.) - w trakcie kontroli ww. koszty przeksięgowano do właściwego paragrafu klasyfikacji budżetowej;
7) braku dokumentowania przebiegu pojazdu, niebędącego własnością pracodawcy, używanego przez pracownika w celu odbycia podróży służbowej w ewidencji przebiegu pojazdu, co jest niegodne z art.23 ust.5 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r., nr 14, poz.176 z późn. zm.);
8) nie określeniu w 7 umowach o używanie przez pracownika pojazdu niebędącego własnością pracodawcy miejsca docelowego podróży oraz w dwóch umowach daty granicznej ich obowiązywania, co jest sprzeczne z §3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz.1990 z późn. zm.);
9) nierzetelnej kontroli formalno - rachunkowej rachunku kosztów podróży służbowej poprzez nie stwierdzenie braku wskazania przez delegowanego pracownika daty przedstawienia rachunku kosztów podróży służbowej do rozliczenia;
10) nierzetelnej kontroli merytorycznej 7 rachunków kosztów podróży służbowej poprzez brak zakwestionowania faktu:
- odbycia przez delegowanych pracowników podróży służbowej w innym miejscu niż określone przez pracodawcę w zawartej z nimi umowie na używanie do celów służbowych pojazdu niebędącego własnością pracodawcy tj. niezgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju,
- przedstawienia przez delegowanego pracownika rachunku kosztów podróży służbowej do rozliczenia po upływie 14 dni od dnia zakończenia podróży tj. niezgodnie z §8a ust.2 ww. rozporządzenia;
11) przeznaczeniu środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na pokrycie kosztów działalności zakładu budżetowego, co narusza przepis art.24 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) oraz art.1 ust.1 ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (j.t. z 1996 roku nr 70 poz. 335 z późn. zm.);
12) ustaleniu wartości szacunkowej zamówienia publicznego na dostawę miału węglowego do kotłowni w Nakle Śląskim na podstawie cennika Kompanii Węglowej, co jest niezgodne z art.34 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
13) braku zawarcia w ogłoszeniu o przetargu nieograniczonym, zamieszonym na stronie internetowej Powiatowego Zakładu Budżetowego, informacji o dniu jego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, co jest niezgodne z art.40 ust.6 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.), a także informacji o wielkości lub zakresie zamówienia oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, co narusza przepis art. 41 pkt.4 i 7 ww. ustawy  Prawo zamówień publicznych;
14) braku określenia w regulaminie prac komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego trybu jej pracy oraz zakresu obowiązków każdego z członków komisji, co jest niezgodne z art.21 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
15) nierzetelnej ocenie spełnienia warunków formalnych przez wykonawców biorących udział w postępowaniu skutkujące nie wezwaniem ich do uzupełnienia brakujących bądź zawierających błędy dokumentów oraz zaniechaniem odrzucenia ofert, co narusza przepis art.26 ust.3 oraz art.89 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U.z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
16) nie poprawieniu w ofercie oczywistej omyłki pisarskiej, co narusza przepis art.87 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
17) zawarcie w dniu 04.02.2009 roku umowy w sprawie zamówienia publicznego na dostawę miału węglowego do kotłowni w Nakle Śląskim o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, co jest niezgodne z art.94 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
18) nie wszczęciu procedury opisanej w §5 umowy zawartej w dniu 04.02.2009 roku na dostawę miału węglowego do kotłowni w Nakle Śląskim, po powzięciu informacji o dostarczeniu przez wykonawcę miału węglowego o zawartości popiołu przekraczającej maksymalny próg ustalony w §1 umowy - przedmiotową procedurę wszczęto w trakcie kontroli;
19) zatrudnieniu osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy i nie skierowaniu jej do odbycia służby przygotowawczej bądź zwolnieniu z tego obowiązku, a także nie zorganizowaniu egzaminu kończącego służbę przygotowawczą; co jest niezgodne z art.16 ust.2 oraz art.19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., nr 223, poz.1458);
20) zamieszczeniu w dwóch świadectwach pracy, wydanych przez Powiatowy Zakład Budżetowy, informacji niezgodnych ze stanem rzeczywistym dotyczących okresu zatrudnienia pracownika oraz wykorzystania przez pracownika dodatkowego urlopu albo innego uprawnienia lub świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy;
21) przechowywaniu oświadczeń o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę w części B akt osobowych pracownika, co jest niezgodne z §6 ust.2 pkt.3 lit.a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz.286 z późn. zm.);
22) nie zatwierdzaniu składanych przez pracowników wniosków o udzielenie urlopu przez Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego, co jest niezgodne z §2 i §4 ust.1 regulaminu pracy Powiatowego Zakładu Budżetowego (zarządzenie nr 7/2009 Dyrektora PZB z 03.03.2009 roku);
23) udzieleniu pracownikowi niewykorzystanego przez niego urlopu za 2008 rok na zasadach określonych w art.1672 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.), co jest niezgodne z art.163 Kodeksu pracy;
24) braku ustalenia planu urlopu na 2009 rok dla pracownika zatrudnionego na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością jednego z pracowników Powiatowego Zakładu Budżetowego, co jest niezgodne z art.163 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.);
25) nie naliczaniu i nie ewidencjonowaniu wszystkich odsetek od zaległości czynszowych za najem lokalu mieszkalnego, co jest niezgodne z art.17 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późń. zm.).
     W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-25/09, zobowiązuję do:
1) prawidłowej realizacji wszystkich zaleceń pokontrolnych zawartych w piśmie z dnia 20 listopada 2008 roku, znak: SKO.0913-29/08 poprzez dokonywanie rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie zgodności zamieszczanych na nich danych z postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) zaktualizowania dokumentacji opisującej przyjęte przez Powiatowy Zakład Budżetowy zasady rachunkowości w zakresie określenia wersji oprogramowania komputerowego stosowanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych, stosownie do art.10 ust.1 pkt.3 lit.c oraz art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze późn. zm.);
3) wprowadzenia pełnego opisu przyjętych w jednostce zasad klasyfikacji zdarzeń, zgodnie z art.10 ust.1 pkt.3a ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t.Dz. U.z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze późn. zm.);
4) prowadzenia ewidencji księgowej środków pieniężnych działalności podstawowej zakładów budżetowych znajdujących się na rachunku bankowym na koncie 131 - "Rachunki bieżące", a ewidencji gotówki znajdującej się w kasach jednostki na koncie 101 - "Kasa", zgodnie z opisem kont zawartym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 nr 142 poz. 1020 z późn. zm.) oraz ustalania zakładowego planu kont zgodnie z art.12 ust.1 ww. rozporządzenia;
5) dokumentowania faktu przeprowadzenia kontroli merytorycznej oraz kontroli zgodności z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 roku nr 223, poz.1655 z późn. zm.) dowodów źródłowych podpisem pracownika Powiatowego Zakładu Budżetowego odpowiedzialnego za jej przeprowadzenie, zgodnie z pkt.2 lit.g Instrukcji w sprawie zakresu kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów finansowo - księgowych w Powiatowym Zakładzie Budżetowym, wprowadzonej do stosowania zarządzeniem Dyrektora PZB nr 6/2005 z 10.01.2005 roku;
6) klasyfikowania kosztów zakupu materiałów w paragrafie 421 "Zakup materiałów i wyposażenia" z odpowiednią czwartą cyfrą dodaną do paragrafu, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. nr 107, poz. 726 z póżn. zm.);
7) zobowiązania oraz egzekwowania od pracowników Powiatowego Zakładu Budżetowego, używających do celów służbowych pojazdów niebędacych własnością pracodawcy, do dokumentowania przebiegu pojazdu w ewidencji przebiegu pojazdu w formie określonej w art.23 ust.7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r., nr 14, poz.176 z późń. zm.), zgodnie z art.23 ust.5 ww. ustawy;
8) określania w umowach o używanie przez pracownika pojazdu niebędącego własnością pracodawcy miejsca docelowego podróży służbowej oraz okresu obowiązywania umowy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz.1990 z późn. zm.);
9) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej oraz formalno - rachunkowej rachunków kosztów podróży służbowej, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz.1990 z późn. zm.);
10) pokrywania kosztów działalności zakładu z przychodów własnych, zgodnie z art. art.24 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) oraz przeznaczania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wyłącznie na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z Funduszu, na dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych oraz na tworzenie zakładowych żłobków, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego, zgodnie z art.1 ust.1 ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (j.t. z 1996 roku nr 70 poz. 335 z późn. zm.);
11) ustalania wartości szacunkowej zamówienia publicznego na dostawę miału węglowego na podstawie łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, zgodnie z art.34 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
12) zawierania w ogłoszeniu o zamówieniu publicznym, odpowiednio zamieszczanym lub publikowanym w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego, na stronie internetowej, w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim lub w inny sposób, wszystkich informacji wymaganych art. 41 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.), a także informacji o dniu jego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych zgodnie z art.40 ust.6 pkt.3 ww. ustawy;
13) określenia w regulaminie prac komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, trybu jej pracy oraz zakresu obowiązków członków komisji, mając na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac, zgodnie z art.21 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
14) każdorazowego zwracania członkom komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego uwagi na konieczność rzetelnego prowadzenia badania i oceny ofert, w tym oceny spełnienia warunków formalnych przez wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, z jednoczesnym wzmocnieniem prowadzonego w tym zakresie nadzoru, w celu zapewnienia prawidłowości stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
15) zawierania umowy w sprawie zamówienia publicznego w terminach określonych w art.94 ust.1 oraz 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r., nr 223 poz.1655 z późn. zm.);
16) wzmocnienia prowadzonego nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia publicznego w zakresie zgodności jego wykonania z postanowieniami zawartej w tej w sprawie umowy;
17) organizowania dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym służby przygotowawczej oraz egzaminu kończącego tę służbę, zgodnie z art.19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., nr 223, poz.1458), a także zatrudniania tych osób na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, zgodnie z art.16 pkt.2 ww. ustawy;
18) zamieszczania w świadectwach pracy danych zgodnych ze stanem rzeczywistym oraz poprawienia błędów w świadectwie pracy wydanym pani Małgorzacie Kratofil i pani Ewie Golaś, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. z 1996 r., nr 60, poz.282 z późń. zm.);
19) przechowywania oświadczeń o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę w części C akt osobowych pracownika, zgodnie z §6 ust.2 pkt.3 lit.a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz.286 z późn. zm.);
20) zatwierdzania składanych przez pracowników wniosków o udzielenie urlopu przez Dyrektora Powiatowego Zakładu Budżetowego, stosownie do przepisu §2 i §4 ust.1 regulaminu pracy Powiatowego Zakładu Budżetowego (zarządzenie nr 7/2009 Dyrektora PZB z 03.03.2009 roku);
21) udzielania pracownikom urlopu na żądanie z puli urlopu wypoczynkowego przysługującego im w danym roku kalendarzowym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.);
22) ustalania planu urlopów dla wszystkich pracowników Powiatowego Zakładu Budżetowego, zgodnie z art.163 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 roku nr 21 poz. 94 z późn. zm.);
23) naliczania i ewidencjonowania wszystkich odsetek od zaległości czynszowych za najem lokalu mieszkalnego w momencie ich zapłaty lub pod datą ostatniego dnia kwartału w wysokości odsetek należnych na koniec tego kwartału, zgodnie z art.17 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104, z późń. zm.) oraz z §7 ust.8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych Dz. U. z 2006 nr 142 poz. 1020 z późn. zm.).
     Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.


Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2009-11-06)
Autoryzacja: Starosta Powiatu Tarnogórskiego Józef Korpak


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2009-11-06

Data wprowadzenia: 2009-11-12

Wyświetleń: 1563

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2009-11-12

« POWRÓT

WYDRUK