» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Zarządzenia Starosty » 2011 rok

Zarządzenie Starosty Tarnogórskiego nr 73/2011 z dnia 14.09.2011 roku w sprawie ustalenia procedury likwidacji składników majątku ruchomego w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach



Symbol: EO.Z.0716-1-38/11

Zarządzenie Nr 73/2011
Starosty Tarnogórskiego
z dnia  14 września 2011r.

w sprawie: ustalenia procedury likwidacji składników majątku ruchomego w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach.

Na podstawie: art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym  ( tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592
z późn.zm.) w związku z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223  ) oraz  § 43
ust.2 lit.a  Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przyjętego Uchwałą Nr XLV/425/2009 Rady
Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 24 listopada 2009 r. ze zmianami.

Zarządzam,
co następuje:

§ 1

Ustala się procedury likwidacji składników majątku ruchomego w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach obejmujące:

1. Zasady ogólne :
1) Likwidację składników majątku ruchomego przeprowadza Komisja Likwidacyjna powołana Zarządzeniem Starosty Tarnogórskiego.
2) Komisja Likwidacyjna rozpoczyna pracę na wniosek (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do niniejszego Zarządzenia) Naczelnika lub Kierownika komórki organizacyjnej odpowiedzialnego za powierzony składnik majątkowy lub Skarbnika Powiatu w odniesieniu do składników majątkowych wykazanych w protokole Komisji Inwentaryzacyjnej jako kwalifikujących się do likwidacji.
3) Działania Komisji dotyczą likwidacji środków trwałych w rozumieniu ustawy o rachunkowości oraz materiałów wyposażenia, a także wartości niematerialnych i prawnych (np. programy komputerowe) zużytych lub zbędnych.
4) Zakres działalności Komisji Likwidacyjnej nie obejmuje środków trwałych wykazanych w protokole różnic inwentaryzacyjnych, uznanych za tzw. ,,niedobory zawinione ,,
5) Komisja Likwidacyjna planuje środki finansowe do realizacji swoich zadań na następny rok budżetowy i przekazuje plan wydatków do Skarbnika Powiatu.

§ 2

2. Zasady szczegółowe :
1) Przewodniczący Komisji dokonuje rozpoznania wniosku, o którym mowa w § 1 ust.2, a w miarę potrzeby uzupełnia wniosek o opinie, ekspertyzy i inne dokumenty specjalistyczne pozwalające na wydanie decyzji o nieprzydatności składnika majątkowego do dalszego użytkowania.
2) Po skompletowaniu dokumentów do wniosku Przewodniczący Komisji zwołuje Komisję Likwidacyjną, która przeprowadza postępowanie likwidacyjne polegające na :
a) dokonaniu oględzin likwidowanego składnika majątkowego,
b) zapoznaniu się z załączoną do wniosku dokumentacją,
c) opracowaniu opinii dotyczącej nieprzydatności danego składnika majątkowego,
d) sporządzeniu protokołu likwidacyjnego.
3) Protokół zawierający informacje określone w § 2 ust.2 zostaje po podpisaniu przez członków Komisji i Przewodniczącego przedłożony do zatwierdzenia przez Starostę Tarnogórskiego.
4) Zatwierdzony przez Starostę protokół stanowi podstawę do fizycznej likwidacji danego składnika majątkowego lub podjęcia innych działań wnioskowanych przez Komisję.
5) Protokół, o którym mowa w § 2 ust.3 i  ust.4 sporządza się w 3 egzemplarzach z których 2 egz. Otrzymuje
Wydział Gospodarki Mieniem, a 1 egz. pozostaje w aktach Komisji Likwidacyjnej.

§ 3

Do przestrzegania zasad działania Komisji Likwidacyjnej zobowiązuje się wszystkich Naczelników i Kierowników komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.

§ 4

Wniosek o likwidację składnika majątku stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Likwidacyjnej.

§ 6

Traci moc Zarządzenie 55/2006 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 5 maja 2006 roku. w sprawie zasad działania Komisji Likwidacyjnej powołanej w Starostwie Powiatowym.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

Dokument utworzono: Specjalista ds. BHP i P.POŻ
Autoryzacja: Autoryzacja: Starosta Tarnogórski - Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Krzysztof Dudek

Data dokumentu: 2011-09-15

Data wprowadzenia: 2011-09-19

Wyświetleń: 1272

Załączniki:
1) Załącznik do zarządzenia nr 73/2011 Wprowadził: Krzysztof Dudek, Dnia: 2011-09-19, Pobrań: 1091, Typ: PDF, Rozmiar: 35.8 KB

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Dudek, dnia: 2011-09-19

« POWRÓT

WYDRUK