Uchwała nr 185/897/2009
Zarządu Powiatu
w Tarnowskich
Górach
z dnia 16 lutego
2009 roku
w sprawie: wprowadzenia instrukcji obiegu dokumentów
księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach
oświatowych Powiatu Tarnogórskiego
Na podstawie art. 10
ustawy z dnia 29.09.1994 r. o Rachunkowości (Dz. U. Nr 76 poz. 694
z 2002 r.) z późn. zm. oraz art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty z dnia
07.09.1991 r. (Dz.U. nr 256 poz. 2572 z 2004 r.) z późn. zm.
uchwala:
§ 1
Wprowadzić Instrukcję w sprawie obiegu
dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i
jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego stanowiącą załącznik Nr 1 do
niniejszej Uchwały.
§ 2
Wykonanie
uchwały powierzyć Dyrektorom szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez
Powiat Tarnogórski oraz Dyrektorowi Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej
Oświaty w Tarnowskich Górach.
§ 3
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 01.01.2009 r.
Uzasadnienie
Uchwały nr Zarządu
Powiatu
z dnia
W związku z faktem utworzenia Powiatowego Zespołu Obsługi
Finansowej Oświaty Zarząd Powiatu wyznaczył nowe zasady obiegu dokumentów
księgowych pomiędzy szkołami i placówkami oświatowymi a prowadzącym sprawy
księgowe w/w jednostek Powiatowym Zespołem Obsługi Finansowej Oświaty.
Zastosowanie jednolitych zasad opisu i potwierdzania
dokumentów księgowych własnych i obcych poszczególnych szkół i placówek
oświatowych eliminuje rozbieżności w księgowaniu wydatków i dochodów
poszczególnych jednostek.